يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۶۰۷
سه‌شنبه ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷

فکرشهر: معاون حفاظت وبهره برداری ازمنابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر از توقیف ادوات غیر مجاز درنقاط مختلف استان و انتقال آن‌ها به پارکینگ خبر داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبداللطیف عباسی نژاد اظهار داشت: از مهمترین اقدامات برای حفاظت از منابع آب استان جمع آوری لوله‌های انتقال آب غیر مجاز، توقیف چرخ چاه و ادوات حفاری غیرمجاز و همچنین پر کردن چاه‌های غیر مجاز است.

وی گفت:این دفتر درراستای صیانت وحفاظت از منابع آب استان، بصورت مستمر برنامه‌های ابلاغی وزارت نیرو را در دستور کار قرارداده است.

عباسی نژاد اضافه کرد: ازمنابع آب سطحی وزیرزمینی که دراختیار داریم، هردواین منابع درسال‌های گذشته به علت کاهش بارش‌ها و اضافه برداشت‌های غیرمجاز ازآبخوانها، دچارکاهش شدید شده است به گونه‌ای که دربعضی از نقاط استان عمق کف شکنی از سنگ کف نیز عبور کرده است.

وی افزود: با وجود اینکه بیشتر دشت‌های استان ممنوعه هستند و آبخوان‌ها نیز با مشکل کم آبی مواجه شده اند شاهد حفاری‌های غیر مجازی هستیم که حیات آبخوان‌ها را در خطر نابودی قرار داده است.

عباسی نژاد گفت: در چنین شرایطی افرادی که از قوانین و مقررات سرپیچی کنند مرتکب جرم شده و بعنوان متخلف به نهاد‌های قضایی معرفی می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر