پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اصلاح تشکیلات فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها؛
فکرشهر: رئیس امور ساختار نظام اداری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: تشکیلات فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها اصلاح می‌شود...\r\n
کد خبر: ۹۱۶۷
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵

فکرشهر: رئیس امور ساختار نظام اداری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: تشکیلات فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها اصلاح می‌شود.

به گزارش فکرشهر، احمد شکرالهی در کارگروه منطقه ۲ تعیین شاخص‌های درجه بندی فرمانداری‌ و بخشداری‌های کشور در بوشهر اظهار داشت: بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات مختلف و متنوع به مردم در نقاط مختلف کشور دارند.

رئیس امور ساختار نظام اداری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از اصلاح و بازنگری در ضوابط تشکیلات مربوط به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها خبر داد و اضافه کرد: فرم‌های ویژه‌ای برای اصلاح این تشکیلات تهیه شده است.

وی با بیان اینکه با تکمیل این فرم‌ها شاخص‌ها در حوزه‌های گوناگون تعیین و مشخص می‌شود، ادامه داد: برای دستیابی به اهداف این طرح، پنج کارگروه در مناطق مختلف کشور تشکیل شده است.

شکرالهی به بخشی از موارد ذکر شده برای اجرای این دسته بندی‌ها اشاره کرد و افزود: شاخص‌های عمومی همچون جمعیت، تعداد بخش، تعداد شهر و مناطق شهری، دهستان، روستا، در این فرم‌ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این فرم‌ها اطلاعات دیگری نیز مورد توجه قرار گرفته است که می‌توان به فاصله شهرستان تا مرکز استان، وسعت، طول راههای مواصلاتی، تعداد مبادی ورودی و خروجی و تعداد ادارات و موسسات اشاره کرد.

رئیس امور ساختار نظام اداری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی افزود: از دیگر موارد پیشنهادی مناطق پنجگانه می‌توان به مشخص شدن شاخص‌های سیاسی، امنیتی و اجتماعی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در تعیین شاخص درجه بندی فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، شاخص‌های علمی، فرهنگی، و آموزشی، اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و بازرگانی نیز دارای اهمیت است.

مدیرکل دفتر تشکیلات و بهبود روش‌های وزارت کشور نیز در این نشست گفت: فرمانداران و بخشداران ارزیابی و رتبه‌بندی می‌شوند.

ژاله فرامرزیان اظهار داشت: تلاش های بسیار خوبی به منظور بهبود وضعیت عملکرد بخشداری‌ها و فرمانداری ها در نقاط مختلف کشور صورت گرفته است.

وی با اشاره به بررسی شاخص‌های مختلف در بخشداری‌ها و فرمانداری‌های، خاطرنشان ساخت: وضعیت تجمیع برخی از پست‌ها در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها بررسی می‌شود.

به نوشته ی مهر، مدیرکل دفتر تشکیلات و بهبود روش‌های وزارت کشور اضافه کرد: شاخص‌هایی در برنامه ریزی‌ها و طرح‌ها برای ارزیابی و رتبه بندی فرمانداران و بخشداران ارائه شده است.

وی با بیان اینکه جمع‌بندی این شاخص‌ها تا پایان امسال انجام می‌شود، ادامه داد: بررسی وضعیت تجمیع برخی از پست‌ها در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها دارای اهمیت بسیار زیادی است.

فرامرزیان با بیان اینکه این موضوع در تدوین طرح درجه‌بندی‌ها مورد توجه قرار گرفته است، اذعان داشت: این موضوع در استان‌های مختلف دارای شرایط ویژه‌ای است.

مدیرکل دفتر تشکیلات و بهبود روش‌های وزارت کشور به تفاوت شرایط در استان‌های کشور اشاره کرد و بیان داشت: برای همه استان‌ها نمی‌توان از یک روش و برنامه برای درجه بندی فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها استفاده کرد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر