يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۹۶۶
يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸

فکرشهر: سید مهدی حسینی متین کاردار سفارت ایران در لندن در توئیتی، با اعلام این خبر نوشت:  محسن بهاروند سفیر ایران در انگلیس روز یکشنبه ۴ ژوئیه ۲۰۲۱ (۱۳ تیر) وارد لندن می شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، وی در ادامه این توئیت آورد: بهاروند پس از ارائه استوارنامه خود به ملکه، وظایف دیپلماتیکش را از روز سه شنبه ۶ ژوئیه (۱۵ تیر) برعهده می گیرد. ما برای وی آرزوی بهترین ها را داریم و همه آنچه برای موفقیت در ماموریت وی لازم است، انجام می دهیم.

بهاروند پیش از این معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه ایران بود. پیش از او حمید بعیدی‌نژاد مسئولیت سفارت ایران در لندن را برعهده داشت.

در همین حال، وزارت امور خارجه انگلیس چندی پیش با صدور بیانیه‌ای «سایمون شرکلیف» را به عنوان سفیر جدید این کشور در تهران معرفی کرد.

شرکلیف قرار است ماه اوت (مرداد/شهریور) جایگزین راب مکر سفیر کنونی انگلیس در تهران شود.

این دیپلمات انگلیسی که دارای دو فرزند است، سال ۱۹۹۸ میلادی به وزارت امور خارجه انگلیس ملحق شد. او درسال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ دبیر دوم سفارت انگلیس در تهران بود و پس از بازگشت به عنوان رئیس بخش سیاسی وزارت امور خارجه انگلیس در حوزه عراق منصوب شد.

سفیر کنونی انگلیس راب مکر است که اسفند سال ۱۳۹۶ به این سمت منصوب شد. ماموریت وی مرداد ماه به پایان می‌رسد.  فروردین گذشته هم ماموریت حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس به پایان رسید.  

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر