سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۴۲۴
يکشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹

فکرشهر: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: پروفسور ایرج نبی پور و دکتر محمدجواد حاجی پور از پژوهشگران این دانشگاه در زمره دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفتند.

به گزارش فکرشهر، غلامرضا خمیسی‌پور روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد:  بر اساس نظام رتبه‌بندی  ESI، در ماه می ۲۰۲۱، پژوهشگر و اعضای هیات‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در جمع دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفتند.

وی افزود: این نظام از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی انتشارات نمایه شده در پایگاه Clarivate Analytics یا همان ISI است که مقاله‌ها را بر اساس تعداد استناد دریافت شده در بازه زمانی مشخص نسبت به مقاله‌های هم موضوع خود رتبه‌بندی می‌کند.

خمیسی‌پور اضافه کرد: پروفسور ایرج نبی پور، فوق تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم، ۲۶۷ مقاله نمایه شده در پایگاه ISI را تاکنون به چاپ رسانده و از این میان، پنج مقاله به عنوان مقاله‌های پر استناد معرفی‌ شده‌اند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: دکتر محمدجواد حاجی پور نیز ۴۳ مقاله نمایه شده در پایگاه Clarivate Analytics منتشر کرده است که از این میان، یک مورد به عنوان مقاله پر استناد معرفی‌شده است.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر با رشد کمی انتشارات اعضای هیات علمی و پژوهش‌گران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مواجه بوده‌ایم، اظهار کرد: هم‌اکنون افزایش کیفیت این انتشارات و دریافت روزافزون ارجاع‌ها به مقاله‌های منتشرشده ارتقای کیفی پژوهش‌های صورت گرفته را نوید می‌دهد.

خمیسی پور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امید می‌رود در آینده تعداد بیشتری از پژوهش‌گران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در لیست‌های معتبر جهانی مطرح شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر