شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۵۹۳
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۳

فکرشهر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: ۱۱۲ حرفه مهارتی در طرح اوقات فراغت جوانان در مراکز آموزشی این استان ارائه شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالمجید دراهکی روز چهارشنبه در نشست برنامه ریزی طرح اوقات فراغت جوانان و نوجوانان استان بوشهر، افزود: طرح غنی سازی اوقات فراغت جوانان در ۱۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اجرا می‌شود و علاوه بر  ایجاد فضایی پرنشاط برای دانش آموزان، ارتقای سطح مهارت‌های فردی و اجتماعی آنها را نیز در پی دارد.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح با ارائه دوره‌های آموزشی در رشته‌های متنوع و بازار محور در زمینه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر آغاز شده است و در صورت درخواست مراجعه کننده‌ها شمار  رشته‌های ارائه شده افزایش می‌یابد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار کرد: در شرایط حاضر کشور ضرورت فراگیری یک حرفه مهارتی برای اشتغال، بیش از پیش احساس می شود و در همین راستا توانمند سازی مهارتی دانش آموزان مهمترین اقدام برای توسعه زیر ساخت‌های اشتغال است.

دوراهکی ادامه داد: در این راستا لازم است از ظرفیت همه نهادهای مختلف و مراکز آموزشی با هدف بهره‌وری بهتر جوانان و نوجوانان از این طرح استفاده شود.

وی تاکید کرد: با آگاهی والدین از ضرورت آموزش‌های مهارتی، فرهنگ کسب فن و مهارت در جامعه فراگیر می‌شود و با این رویکرد و نگاه به جلو است که بخش بزرگی از دغدغه‌های اشتغال جامعه برطرف می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: اوقات فراغت تابستان فرصت مناسبی است تا دانش آموزان با فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با فرهنگ کار، اشتغال و مهارت آموزی بیشتر آشنا شوند و ارائه این آموزش‌ها می تواند در ارتقای سطح خودباوری جوانان و نوجوانان، تقویت روحیه کار، تلاش و فرهنگ کارآفرینی و مسئولیت پذیری آنها گام موثری باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر