جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: در راستای اشتغال پایدار، جلوگیری از مهاجرت و استفاده از ظرفیت های منطقه ای دولت از طرح های تولیدی در مناطق روستایی حمایت می کند.به گزارش فکرشهر، سید ابولفضل رضوی در نشست مشترک فرمانداران استان بوشهر افزود: برای تحقق فرامین امام راحل زمینه مشارکت مردم به ویژه مستضعفین در فعالیت های اقتصادی فراهم خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۹۴
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱

فکرشهر: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: در راستای اشتغال پایدار، جلوگیری از مهاجرت و استفاده از ظرفیت های منطقه ای دولت از طرح های تولیدی در مناطق روستایی حمایت می کند.

به گزارش فکرشهر، سید ابولفضل رضوی در نشست مشترک فرمانداران استان بوشهر افزود: برای تحقق فرامین امام راحل زمینه مشارکت مردم به ویژه مستضعفین در فعالیت های اقتصادی فراهم خواهد شد.

وی یادآورشد: برنامه ریزی خوبی برای اجرای طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها انجام شده است که برای جلب مشارکت های مردمی و انجام سرمایه گذاری ایجاد اعتماد عمومی ضروری است.

رضوی اضافه کرد: در این راستا نخستین گام حصول باور مردم به شغل پایدار است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشورگفت: شناسایی سرمایه های نخبه استانی در روستاها و دهستان های مختلف ، شناسایی افراد دارای تکمن مالی و بکارگیری سرمایه های آنها در این زمینه ضروری است.

وی ادامه داد : توجیه مردم و نخبگان فکری کار سخت و دشواری است که نیازمند تلاش مضاعف است.

استاندار بوشهر نیز دراین نشست گفت:باتوجه به نگاه مثبت دولت به راه اندازی طرح های تولیدی در روستاها با مشارکت مردم ، بستر تحقق سیاست یادشده در این استان نیز فراهم می شود.

مصطفی سالاری با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی در روستاها با مشارکت مردم ایجاد می شود اضافه کرد: پاره ای از مشکلات مربوط به گذشته باعث شده تا این استان در این زمینه تجارب موفقی نداشته باشد.

وی گفت: شرکت تعاونی های روستایی، مرزنشینان و عمران و توسعه نمونه هایی از شکست در جلب اعتماد مردم در پروژه های مشارکتی به شمار می روند.

استاندار بوشهر یادآورشد: طرح های تولیدی در روستاها به شکل مشارکت مردمی ابتدا باید به صورت پروژه ای در استان بوشهر تعریف و اجرایی شود که لازم است پیش از اجرا ، تعریفی دقیق از پروژه ها با مزیت های بالای اجرایی انجام شود.

سالاری با اعلام این که امتیازات مناسبی برای مشارکت مردم درطرح های تولیدی روستایی ارایه می شود گفت : با ایجاد مزیت ها توسط دولت ،این طرح ها باید به شکلی باشد که دارای توجیه اقتصادی و سودآوری باشد.

وی تصریح کرد : از جمله این مزیت ها ، ارایه زمین ارزان در مناطق ساحلی است که به دلیل این که برای عموم مردم این امتیاز ارائه می شود، مشکل ساز نمی باشد.

استاندار بوشهر افزود : بدلیل کمبود نظارت های دولتی شاهد کمرنگ شدن نقش تعاونی روستایی هستیم .

وی اظهار کرد : لازم است فرمانداران به شکل پروژه ای نسبت به تعریف طرح توسعه روستایی و ظرفیت های موجود با هدف اشتغال و سودآوری اقدام کنند.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر