پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: مراکز بستری موقت و درمان سرپایی بیماران مبتلا به کرونا در همه شهرستان‌های استان بوشهر ایجاد شود...
کد خبر: ۹۴۵۱۶
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: مراکز بستری موقت و درمان سرپایی بیماران مبتلا به کرونا در همه شهرستان‌های استان بوشهر ایجاد شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم گراوند ظهر یکشنبه در نشست ستاد کرونای استان بوشهر اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ مورد فوتی کرونا در مردادماه امسال ثبت شده است که آمار نگران‌کننده‌ای است.

وی با تقدیر از همراهی و همکاری سپاه، ارتش، نیروی هوایی، زمینی و تأمین اجتماعی با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: امکانات درمانی این نهادها برای کمک به درمان کرونا بسیج شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه حدود ۹۰۰ تخت کرونایی در استان بوشهر فراهم شده است افزود: در این شرایط باز هم شاهد اشغال همه تخت‌ها در استان هستیم.

وی خواستار رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری ماه محرم شد و اضافه کرد: همه مردم عزادار این ایام هستند و باید شیوه‌نامه بهداشتی در برگزاری مراسم مد نظر باشد تا درگیری مردم با بیماری کرونا کنترل و مهار شود.

گراوند با اشاره به ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری در فضاهای سربسته خاطرنشان کرد: شرایط آب و هوایی استان بوشهر در شرایط کنونی به‌گونه‌ای است که اگر مراعات بهداشتی و فاصله‌گذاری نشود باید انتظار بستری و مرگ‌های بیشتری داشته باشیم.

افزایش داروخانه‌های شبانه‌روزی

وی خواستار همکاری همه دستگاه‌ها برای تأمین منابع اعتباری دانشگاه علوم پزشکی در خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی شد و گفت: محدودیت تردد خودرو در استان بوشهر دو هفته ادامه دارد که این محدودیت بین شهرستان‌ها و استان‌ها اعمال می‌شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر افزایش ۵۰ درصدی تعداد داروخانه‌های شبانه‌روزی در استان تصریح کرد: داروخانه هلال احمر بوشهر دارای ظرفیت مطلوبی در عرضه خدمات دارویی است که باید تقویت شود.

وی با تاکید به فرمانداران برای راه‌اندازی مرکز درمان سرپایی و بستری موقت ویژه بیماران کرونا در ۱۰ شهرستان بوشهر افزود: نظارت مستمر بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام تعطیلات ضروری است.

گراوند سرعت واکسیناسیون کرونا در استان را مطلوب دانست و ادامه داد: توزیع کمک‌های مؤمنانه در قالب بسته‌های معیشتی به جای توزیع مواد غذایی باید با جدیت ادامه یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر