سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۸۴۸
شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۹

فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تا کنون ۲۵۳ هزار نفر از جمعیت استان بوشهر دست کم یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از صداوسیما، عبدالمحمد خواجه‌ئیان با اشاره به افزایش بستری‌های و فوتی‌های کرونایی در ۵ ماه امسال نسبت به پارسال بیان کرد: تهاجمی‌تر شدن ویروس کرونا در گونه‌های جدید جهش یافته و همچنین نزولی شدن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از عوامل مهم روند افزایشی ابتلا، بستری و فوتی‌ها است.
 
وی تاکید کرد: تنها راهکاری که می‌تواند روند صعودی ابتلا به کرونا را تا پیش از واکسیناسیون عمومی متوقف کند، رعایت دقیق و کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.
 
رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر عنوان کرد: نباید انتظار داشته باشیم موج پنجم ابتلا به کرونا با واکسیناسیون کنترل و مهار شود چرا که تزریق واکسن زمانی موثر است که بیش از ۷۰ درصد جامعه هر دو مرحله آن را دریافت کرده باشند و ۲ ماه نیز از تزریق آن گذشته باشد تا ایمنی کامل ایجاد شود.
 
وی بیان کرد: با این شرایط فعلی واکسیناسیون نمی‌تواند در قطع زنجیره انتقال و کاهش روند صعودی کرونا موثر باشد.
 
دکتر خواجه‌ئیان از تزریق واکسن به ۲۵۳ هزار نفر از جمعیت استان بوشهر خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۸ هزار نفر هر دو مرحله واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا به گروه‌های سنی تعیین شده به سرعت در حال انجام است، عنوان کرد: تا کنون ۸۰ درصد گروه سنی بالای ۵۰ سال در استان بوشهر واکسن دریافت و ۳۴.۱ درصد از کل جمعیت استان حداقل یک مرحله از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به روند افزایشی فوتی‌های کرونایی در مرداد ماه بیان کرد: بیشترین موارد فوتی کرونایی از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون در این ماه بوده است و از ابتدای این ماه تا کنون افزون بر ۹۴۰ فوتی ثبت شده است.
 
وی همچنین از شناسایی ۱۲ هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی در مرداد ماه خبر داد و گفت: این تعداد بیمار کرونایی شناسایی شده به نسبت ماه‌های گذشته بسیار بالاتر بوده است.
 
دکتر خواجه‌ئیان عنوان کرد: در سه ماه نخست امسال تعداد موارد شناسایی شده و بستری‌های بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر با کل بیماران کرونایی سال ۱۳۹۹ برابری می‌کند و حتی بیشتر بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر