جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۲۴۸
جمعه ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۹

فکرشهر: مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: در پنج ماه نخست سال جاری ۱۵ هزار و ۳۰۸ نفر به مراکز خون گیری این استان مراجعه کرده اند که ۱۲ هزار و ۳۷۳ نفر موفق به اهدای خون شدند که بر اساس جمعیت رتبه سوم کشوری در اهدای خون کسب شد .

به گزارش فکرشهر، نرگس عبیدی در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر چهار مرکز فعال خون گیری در بوشهر، گناوه، کنگان و برازجان به مردم ارائه خدمات می دهد.

وی گفت:  به همه گروه خونی مثبت و منفی در استان بوشهر نیاز است برهمین اساس باتوجه به رعایت  شیوه های بهداشتی در مراکز خون گیری  مردم برای اهدای خون هیچ گونه دغدغه ویروس کرونا  نداشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر اظهار داشت: از ابتدای کرونا با حمایت همه نیازمندی های خونی استان توسط همشهریان تامین شده است  و چون عضو فعال شبکه خون رسان کشوری هستیم تازه اگر بیماری  در استان های همجوار به خون نیاز داشته باشد به کمک او می شتابیم .

وی گفت: تامین خون بستگی به واحد خونی است و هر چه ذخایر خون بیشتر باشد برای بیماران بهتر است.

عبیدی ادامه داد: از یک واحد خونی حدود  چهار فرآورده خونی تهیه می شود که یکی از آن ها پلاکت است که طول عمر آن سه تا پنج روز است و این اهدا خون باید مستمرو هر روزه باشد تا بتوانیم پلاکت خون بیماران نیازمند را تامین کنیم.

وی اضافه کرد:  روز گذشته به مناسبت هفته دولت مرکز ثابت خونگیری در شهرستان دیر فعال شده است و مردم شریف شهرستان دیر از این به بعد به راحتی می‌توانند خون خود را در این مرکز بدون طی کردن مسیر طولانی تا مرکز انتقال خون کنگان، اهدا کنند.

وی افزود: مرکز ثابت انتقال خون شهرستان دیر هفته‌ای ۲ روز فعال است و چنانچه استقبال مردم زیاد باشد روزهای خون‌گیری از مردم در این مرکز افزایش می‌یابد.

عبیدی اظهار داشت: در زمان حاضر باتوجه به شرایط کرونایی و گرمای هوا میزان مراجعه به مراکر انتقال خون استان کاهش یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر