شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۴۸۱
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

فکرشهر: پوستر فراخوان سومین سوگواره شعر استانی "جاماندگان از عرشیان نینوا" روز سه ‎شنبه در آیینی با حضور برخی مسئولان فرهنگی بوشهر رونمایی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر در این آیین گفت: امسال سومین رویداد ادبی سوگواره شعر «از عرشیان نینوا» و «دومین سوگواره جاماندگان اربعین» با هم‌افزایی و مشارکت اداره‌کل تبلیغات اسلامی، سازمان اوج و دبیری حوزه هنری استان بوشهر به نام «جاماندگان از عرشیان نینوا» برگزار می‌شود.

امید پارسایی فر افزود: در دوره گذشته این رویداد با وجود شرایط کرونا با استقبال بسیار خوبی از سوی شاعران هم استانی همراه شد تا جایی که بیش از ۴۰۰ اثر ادبی در سبک‌های مختلف شعری سپید، نیمایی و کلاسیک به دبیرخانه سوگواره رسید.

وی ادامه داد: سومین سوگواره شعر عاشورایی «جاماندگان از عرشیان نینوا» با محوریت نهضت عاشورا و فلسفه قیام کربلا منتشر شده است.

پارسایی فر افزود: در بخش ویژه سوگواره اربعین حسینی، پیاده‌روی اربعین و دستاوردهای آن در فراخوان مورد توجه  قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین متقاضیان می‎‌توانند با توجه به ظرفیت‌های خوب تعزیه در استان بوشهر، دیالوگ‌های عاشورایی در قالب صوتی یا تصویری در مدت زمان سه دقیقه به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

پارسایی فر یادآور شد: مهلت پایانی ارسال آثار به دبیرخانه پنج مهرماه مصادف با اربعین حسینی است و این سوگواره در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسال برگزار می‏‌شود.

وی افزود: کمک‌هزینه سفر هوایی به کربلا، لوح تقدیر و جوایز نقدی به برگزیدگان برتر سوگواره اهدا می‌‏شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: حرکت‌های هنری به طور قطع زمینه‌ساز جوشش‌های اجتماعی است و حرکت‌های عمومی را به همراه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری افزود: در این زمینه متصدیان عرصه فرهنگ و هنر دغدغه مند هستند که فرهنگ را به کانون‌های معرفت سوق دهند.

وی عنوان کرد: یکی از کانون‌های معرفت، فرهنگ عاشورا است که این حرکت ارزشمند زمینه خوبی خواهد شد.

طاهری ادامه داد: جریان آتش گرما و شعله فروزان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در دل شیعیان فرصتی برای ابراز عاطفه و عشق و محبت، اندیشه‌ورزی، علم و معرفت نسبت به این وجود مقدس است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: قیام عاشورا زمینه خوبی برای ساماندهی حرکت‌های مصلحانه تاریخی و نقطه آغازین حرکت‌های بزرگ و جنبش های فراگیر است.

 وی افزود: جامعه جهانی روز به روز برای دریافت این معرفت الهی و آشنا شدن با این سفینه نجات مهیاتر می‌شود و این مهم، فرصتی طلایی برای تمدن‌سازی به وجود آورده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر