يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۲۶۴
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

فکرشهر: رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم استان بوشهر از مدیریت‌های کلان کشور ناچیز است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام موسی احمدی صبح یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار بوشهر اظهار داشت: امروز آغاز فصل نوینی در راستای توسعه و آبادانی استان بوشهر است.

وی اضافه کرد: در حالی نماینده عالی دولت در استان معرفی می‌شود که همزمان با هفته دفاع مقدس و فصل بازگشایی مدارس است و این تقارن را به فال نیک می‌گیریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از تلاش‌های خالصانه و بدون حاشیه عبدالکریم گراوند استاندار سابق بوشهر ادامه داد: استاندار جدید بوشهر از افتخارات استان و افراد توانمند، بومی، در تراز ملی و مردمی از جنس حماسه و ایثار است.

وی بیان کرد: سردار محمدزاده نگاهی راهبردی و استراتژیک به مسائل استان دارد و از جزئیات هم غافل نمی‌شود. از رئیس جمهور و هیئت دولت برای انتخاب شخصیتی که امین و توانمند و علیم است تقدیر و تشکر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: استان بوشهر دارای منابع مادی و معدنی فراوانی است که داشتن بیشترین مرز با خلیج فارس، همجواری با کشورهای حاشیه خلیج فارس، منابع غنی دریایی، آبزی‌پروری، تأسیسات بندری، نخیلات، ذخایر و منابع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی، وجود بزرگترین پایانه نفتی، معادن، کشتی‌سازی، سازه‌های دریایی، نیروگاه اتمی و دریایی، مناطق ویژه اقتصادی، و انرژی، نزدیکی به بازارهای هدف، فرصت‌های اقتصادی پربازده از جمله این ظرفیت‌ها است.

وی تاکید کرد: ایستادگی و مبارزه با استعمار انگلیس، مردمی صبور و سربلند و سلحشور که آئینه تمام نمای مقاومت و ایستادگی در مقابل استعمار بوده و در دوران دفاع مقدس و دیگر عرصه‌ها خود را نشان داده است از ویژگی‌های مردم این استان است.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر بیان کرد: سرمایه‌های انسانی استان بوشهر علیرغم شایستگی فراوان آنگونه که باید در مدیریت‌های کلان کشور به کار گرفته نشده است. سهم استان بوشهر از مدیریت‌های کلان کشور ناچیز است و این موضوع شایسته استان برخوردار بوشهر نیست.

وی تاکید کرد: استان بوشهر با مزیت‌های رقابتی بی‌شمار می‌توان منشأ توسعه منطقه‌ای باشد. مطالبه مردم استان بوشهر توجه به این ظرفیت‌ها است. توسعه پایدار و متوازن استان، راه‌آهن بوشهر، مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و… از مهمترین خواسته‌های مردم و مسئولان است.

احمدی تاکید کرد: عدم بکارگیری جوانان در پروژه‌های نفتی و کاهش سهم استان از درآمدهای نفتی یکی از انتقادهایی است که انتظار می‌رود با نگاه ویژه رفع شود.

در این مراسم با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات عبدالکریم گراوند، احمد محمدی‌زاده به عنوان استاندار بوشهر معارفه شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر