يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: قطعی چهار روزه آب در روستاهای بخش سعدآباد استان بوشهر در ایام تعطیلات نوروز باعث شد تا مردم این مناطق برای شست وشوی ظرف ها و لباس های خود به سمت رودخانه و کانال های آبرسانی نخیلات روی آوردند.به گزارش فکرشهر، مردم و مسوولان روستاهای بخش سعدآباد دشتستان به ایرنا گفتند: در برخی از روستاهای این بخش زمان قطعی آب از چهار روز نیز بیشتر است که این وضعیت مشکلا زیادی را برای روستاییان بوجود آورده است. 
کد خبر: ۹۹۸
جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴

فکرشهر: قطعی چهار روزه آب در روستاهای بخش سعدآباد استان بوشهر در ایام تعطیلات نوروز باعث شد تا مردم این مناطق برای شست وشوی ظرف ها و لباس های خود به سمت رودخانه و کانال های آبرسانی نخیلات روی آوردند.

به گزارش فکرشهر، مردم و مسوولان روستاهای بخش سعدآباد دشتستان به ایرنا گفتند: در برخی از روستاهای این بخش زمان قطعی آب از چهار روز نیز بیشتر است که این وضعیت مشکلا زیادی را برای روستاییان بوجود آورده است. 

آنان افزودند: مردم به ناچار امروز برای شست و شو به رودخانه ها و جوی های اطراف روستاها روی آوردند و برای تهیه آب آشامیدنی در صف تهیه آب از تانکرهای سیار که به روستا آبرسانی می کنند، ایستادند.

مردم و مسوولان این روستاها علت قطعی چند روزه آب در این مناطق را شکستگی لوله عنوان و نسبت به طولانی شدن جریان قطعی آب اعتراض کردند.

یکی از اهالی روستای تل سرکوه بیان کرد: مدتی است که آب روستا در روزهای تعطیل قطع می شود ولی بیش از چهار روز است که به طور کلی قطع شده و با وجود حضور مهمانان نوروزی ما با مشکلات زیادی رو به رو هستیم.

عجبناز نعمتی افزود: آب های موجود در مخزن های ذخیره آب خانه های اهالی روستا به پایان رسیده و به ناچار برای تامین نیاز آب آشامیدنی خانواده در صف تانکر های آبرسانی سیار می ایستیم 

وی اضافه کرد:از مسوولان درخواست داریم که هرچه زودتر آب را تا پیش از بازگشایی مدرسه وصل کنند.

دهیار روستای تل سرکوه گفت: خط انتقال لوله آب به روستاهای بخش در چند نقطه شکستگی دارد و به همین دلیل تعمیر آن طول کشید و دلیل اصلی آن نیز از کهنگی و فرسودگی کلی خط لوله است.

اسماعیل احمدی افزود: مردم این چند روز با مشکلات زیادی روبه رو شده اما صبوری کرده اند، ما به عنوان نماینده آنها از مسوولان شهرستان خواستاریم که چنین مشکلاتی را هرچه زودتر برطرف کنند تا مردم در برای تامین آب که حیاتی ترین نیاز است با مشکل رو به رو نشوند.

وی اظهارکرد: خط انتقال لوله آب این روستاها مشکلات زیادی دارد و در ایام سال با موارد متعددی از قطعی آب، گل آلودی و نامناسب بودن آب مصرفی مردم رو به رو می شویم که نیاز به تعمیر و بازسازی اساسی دارد.

رییس اداره آب و فاضلاب روستایی دشتستان گفت: خط انتقال آب از پمپاژ خیرآباد به روستاهای بخش از چند نقطه دچار شکستگی شده که با تلاش شبانه روزی در حال تعمیر است و امیدواریم تا چند ساعت دیگر به محض برطرف شدن مشکل و انجام تعمیرات آیگیری پمپاژ آغاز خواهد شد.

عامری افزود: دلیل طولانی شدن تعمیرات شرایط خاص ایام تعطیلات و باتلاقی بودن منطقه عبور خط لوله بوده که با زحمات زیادی مشکل در حال برطرف شدن است.

وی اضافه کرد: شکستگی در چند نقطه بر طرف شده و اکنون در حال تعمیر بخش اصلی که در قسمت تاسیسات خیرآباد است در دست اجراست.

دهیار روستای نظرآقا گفت: پنج روز است که آب قطع شده و با توجه به این که این روستا بیش از دو هزار نفر درقالب 600 خانوار جمعیت دارد آبرسانی با تانکر نیز جوابگو نیست.

سید محمود موسوی نژاد افزود: این موضوع نه تنها مردم را با مشکل بی آبی مواجه کرده بلکه به دلیل جوابگو نبودن تانکرها باعث دلخوری و ناراحتی مردم محلات از یکدیگر نیز شده که تقاضا داریم هم تعداد تانکرها بشتر شود و هم در مشکل قطعی آب هرچه زودتر برطرف شود.

وی بیان کرد: شاهد تلاش مسوولان آب و فاضلاب روستایی استان و شهرستان و بخشدار بوده ایم ولی بازهم خواهشمندیم از بخش های دیگر کمک بگیرند تا مردم بیش از این در مضیقه نباشند.

بخشدار سعدآباد با تایید مشکل آب آشامیدنی در 9 روستای این بخش در چهار روز اخیر اظهار کرد: پس از اولین ساعات ایجاد مشکل تلاش زیادی برای برطرف کردن شکستگی لوله ها و آبرسانی با تانکر به مردم بخش صورت گرفت.

عبدالرحیم افروغ اضافه کرد: مشکل اساسی شکسته شدن لوله ها بوده و با توجه به تعطیلی کارگران و کارمندان و اتمام قرارداد پیمانکاران در پایان سال و منعقد نشدن قرارداد جدید سعی کردیم به صورت ستادی با آب و فاضلاب روستایی شهرستان مشکل را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: امیدواریم با همه تلاشی که صورت گرفت تا چند ساعت دیگر مشکل به طور کلی برطرف و آب وصل خواهد شد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر