شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: مدیرکل سابق آموزش و توسعه فعالیت‌های هنری و فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سیدرضا صالحی ‌امیری جزم اندیش نیست، گفت: عقلانیت، اعتدال و دانشمندی از بارزترین ویژگی شخصیتی او است.\n\n
کد خبر: ۲۸۹۷۳
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶

فکرشهر: مدیرکل سابق آموزش و توسعه فعالیت‌های هنری و فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سیدرضا صالحی ‌امیری جزم اندیش نیست، گفت: عقلانیت، اعتدال و دانشمندی از بارزترین ویژگی شخصیتی او است.

\n\n

http://img8.irna.ir/1395/13950810/82288151/82288151-71132553.jpg

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عیسی کشاورز درباره ویژگی های صالحی امیری برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی از ضروری‎ترین نیازهای امروز دولت، داشتن همفکران و همکاران صاحبنظر در حوزه فرهنگی و علمی است که بتوانند اعتدال را به عنوان محوری‌ترین شعار دولت به گفتمان ملی تبدیل کنند.

\n\n

وی ادامه داد: شخصی مثل صالحی امیری به خوبی می تواند اعتدال را در حوزه فرهنگ عمومی به گفتمان ملی تبدیل کند.
\nکشاورز با بیان اینکه صالحی امیری از صاحبنظران مسلم فرهنگی است، افزود: حضور او در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرصتی مناسب ایجاد می کند تا این وزارتخانه از یک وزارتخانه اجرایی، جشنواره‎ای و همایشی به یک وزارتخانه سیاستگذار، برنامه‌ای و گفتمان‌ساز ارتقا پیدا کند.

\n\n

این مدیر فرهنگی تصریح کرد: با توجه به توفیقات صالحی امیری در مناصب اجرایی، علمی و دانشگاهی و آشنایی و ارتباط تنگاتنگ وی با دولت و همچنین جلب مشارکت جدی صاحبنظران و خردمندی و بصیرت فرهنگی که از آن برخوردار است، بطور قطع با حضور وی در پست وزارت، به دور از هر گونه وحشت و خشونت، افراط و تفریط و هرگونه جزم اندیشی، گفتمان اعتدالی در حوزه فرهنگ عمومی شکل خواهد گرفت.

\n\n

کشاورز خاطرنشان کرد: از منظر صالحی امیری، شان و قداست فرهنگ و هنر اجل تر از شان سیاست است، امیدواریم همانگونه که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توانسته اقتدار ملی کشور را در جهان به ارمغان آورد، فرهنگ اعتدال، اخلاق و مسوولیت پذیری، همزیستی در داخل کشور، انسجام فرهنگی و اجتماعی را دو صد چندان خصوصا در حوزه خانواده به ارمغان آورد.
\nوی افزود: اجرای چنین امر مهمی با سلوک، شخصیت و منش اعتدالی انسان خردگرا و معتدلی چون صالحی امیری همخوانی و قرابت همیشگی دارد.

\n\n

رییس جمهوری یکشنبه هفته گذشته در نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، سیدرضا صالحی امیری و مسعود سلطانی فر را به ترتیب به عنوان نامزدهای پیشنهادی برای تصدی وزارتخانه های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان معرفی کرد.
\nسه وزیر پیشنهادی فردا(سه شنبه) برای کسب رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی می روند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر