چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۶۶۲۳
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۲

فکرشهر: فرماندار دیلم گفت: ۱۵۴ پنل خورشیدی تولیدکننده برق پنج کیلوواتی در شهرستان دیلم از محل تسهیلات حمایتی دولت اجرایی می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد اسدی در جلسه بررسی راهکاری تشویق روستائیان به استقبال از طرح اجرای پنل‌های خورشیدی تولید ۵ کیلوواتی برق اظهار کرد: این پنل‌های خورشیدی از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ با خرید تضمینی برق تولیدی توسط شرکت توزیع برق استان در روستا‌های مرکزی و امام حسن شهرستان دیلم اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: تاکنون بالغ بر ۱۹ مورد توسط کمیته امداد متقاضیان واجد شرایط دریافت تسهیلات یاد شده شناسایی و با همکاری شرکت مجری ذیصلاح عملیات خرید، احداث و نصب پنل‌های خورشیدی در برخی روستا‌ها عملیاتی شده است.

فرماندار دیلم تصریح کرد:۲۷۰ میلیارد ریال سهم تسهیلات تبصره ۱۸ دراختیار بسیج سازندگی برای اجرای پنل‌های خورشیدی قرار گرفته که می‌طلبد با همکاری دهیاران، شورا‌های اسلامی روستاها، بخشداران نسبت به تشویق و ترغیب اجرای پنل‌های خورشیدی که هم در ایجاد اشتغال و درآمد پایدار خانوار‌های روستایی و هم در تامین و رفع کمبود برق به‌ویژه در فصول ترافیک حجم بار مصرفی برق به نحو بسیار مطلوبی استفاده شود.

اسدی ادامه داد: نهاد‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی، بسیج سازندگی، حوزه اقتصادی فرمانداری، بخشداران و دهیاران، شورا‌های اسلامی روستا‌ها مکلفند تمام همت خود را جهت تشریح و ترغیب روستائیان به مشتارکت در این طرح اشتغالزایی در مقیاس کوچک خانوار‌های روستایی داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر