جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر ـ اکبر بحرانی: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) سعدآباد گفت: در سال 98 با مشارکت استانداری بوشهر، قرارگاه دانشگاه امام حسین(ع) و حوزه نفت منطقه ویژه 102 واحد مسکونی به مددجویان این کمیته تحویل شد...
کد خبر: ۷۱۵۶۱
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷

فکرشهر ـ اکبر بحرانی: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) سعدآباد گفت: در سال 98 با مشارکت استانداری بوشهر، قرارگاه دانشگاه امام حسین(ع) و حوزه نفت منطقه ویژه 102 واحد مسکونی به مددجویان این کمیته تحویل شد.

به گزارش «فکرشهر»، علی موفق منش در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشریح عملکرد سال 98 و سه ماهه سال 99 این نهاد حمایتی، سر فصل ها و بخش های حوزه مسؤولیت خود را با ذکر آمار و ارقام بیان نمود.

وی از آغاز طرح مواسات در سال 99 برای حمایت از اقشار آسیب پذیراز ویروس کرونا در بخش کسب وکار خبر داد و گفت: با همکاری بخشداری، دهیاری ها و شهرداری ها و نیکوکاران با محوریت امام جمعه و بخشدار سعدآباد، با شناسایی خانواده های آسیب دیده در ماه مبارک رمضان، 13000 هزار پرس غدای گرم در سطح بخش سعدآباد توزیع شد.

 موفق منش در ادامه، فعالیت های مجموعه امداد در بخش حمایت از ایتام را 380 نفر عنوان کرد که با حمایت 800 نفر در دایره خدمات قرار گرفته اند و افزود: تنها در ماه مبارک رمضان، مبلغ 60 میلیون تومان به صورت نقدی به ایتام و محسنین پرداخت شده است.

 رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) سعدآباد ضمن بیان آماری از مسکن مددجویان، اظهار داشت: طرح مسکن خانواده ایتام با همکاری خیرین و دانشگاه امام حسین(ع) سه واحد منزل مسکونی پس از ساخت به مدد جویان تحویل شد. 

وی گفت: در طول سال 98 و سه ماهه نخست سال 99 مجموعا با همکاری استانداری بوشهر51 واحد و 46 واحد دیگربا همکاری سپاه پاسداران و ۵ واحد توسط همکاری حوزه منطقه انرژی پارس جنوبی، مجموعا 102 واحد تکمیل و تحویل نیازمندان درمجموعه امداد شد.

موفق منش پرداخت مبلغ 7 میلیارد تومان به افراد جویای کار در خانواده مدد جویان و یا افرادی که قابلیت کار آفرینی داشته ولی فاقد تمکن مالی بوده اند را نیز تشریح کرد و افزود: کارآفرینی اکثرا در بخش کشاورزی، دامداری بوده است. 

وی، هدف حمایت از مددجویان کار آفرین را باعث استقلال مالی آنها بعد از چند سال و خروج آنها از حمایت امداد عنوان کرد و گفت: این طرح مثمر ثمر بوده به طوری که بخشی از همین افراد در نقش یک حامی از مددجویان عمل نموده و تعدادی از افراد ایتام را سرپرستی می نمایند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) سعدآباد، فعالیت های این نهاد در جذب زکات را در سال 98 بیش از یک میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: کمیته امداد سعدآباد تاکنون توانسته در بخش زکات، مسکن و اشتغال مددجویان رتبه اول را به خود اختصاص دهد که این حاصل همکاری و همراهی بخشدار، امامان جمعه و جماعت، دهیاران و مردم بخش سعدآباد که با تلاش آقای رستمی در واحد مشارکت های مردمی به ثمر رسیده است.

وی خود کفایی 60 نفر از مددجوبان در سال 98 را امیدوار کننده دانست و در ادامه قول داد که سال 99 در بخش اشتغال به عنوان اولویت نخست فعالیت این نهاد ادامه یابد.

این مسوول، موفقیت کمیته امداد حضرت امام سعدآباد را حاصل اعتماد سازی بین مردم با این نهاد عنوان و ابراز امیدواری کرد که سال 99 بتوانیم در تمام بخش های حمایتی، زکات، اشتغال، مسکن و مشارکت های مردمی بیش از سال 98 فعالیت نموده و در این راستا رضایت جامعه هدف را برآورده تر از گذشته بنماییم.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر