شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۷۸۸
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های ساحل و دریا در استان، گفت: فعالیت‌های تولیدی در شهرک زیست فناورانه استان بوشهر گسترش یابد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، عبدالکریم گراوند در نشست بررسی وضعیت جذب اعتبارات عمرانی استان بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر طی هفته‌های اخیر شاهد افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا هستیم.

وی استفاده از ماسک را یکی از مهمترین راهکارها برای پیشگیری از شیوع کرونا دانست و خاطرنشان کرد: کارکنان ادارات و مراجعین ملزم به استفاده از ماسک هستند و ارائه خدمات در غیر این صورت امکانپذیر نیست.

استاندار بوشهر خواستار تلاش برای تأمین نیازمندی‌های بیمارستان‌های استان و تخصیص اعتبارات مورد نیاز در این حوزه شد و بیان کرد: بیمارستان‌های پنج شهرستان در زمینه اکسیژن‌از دچار کمبود بودند که این نیاز در حال تأمین شدن است.

وی با اشاره به اینکه پاییز سختی را در شرایط کرونایی پیش رو خواهیم داشت اضافه کرد: باید نظام درمانی استان را از هم‌اکنون برای مقابله با کرونا آماده کنیم.

گراوند بیان کرد: شهرک زیست فناورانه استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در زمینه تولید محصولات غذایی و دارویی است و شاهد تولید خیار دریایی، جلبک، محصولات دارویی و غذایی در این شهرک خواهیم بود.

وی با اشاره به قابلیت جزیره عباسک برای تولید محصولات دریایی ادامه داد: اجرای پروژه تولید جلبک دریایی در شهرک زیست فناورانه دارای ۸۵ درصد پیشرفت است که سودآوری و اشتغال‌زایی بالایی را در پی دارد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: استان بوشهر از ظرفیت مهم خدادادی از جمله سواحل و دریا بهره‌مند است که در این راستا باید توسعه فعالیت‌های تولیدی در شهرک زیست فناورانه دلوار مورد توجه قرار بگیرد.

وی وضعیت جذب اعتبارات را مطلوب دانست و افزود: مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی تا پایان شهریور مهلت دارند نسبت به جذب اعتبارات عمرانی اقدام کنند هر چند بخش عمده‌ای از اعتبارات تاکنون جذب شده است.

گراوند از تأمین اعتبار برای ایجاد اورژانس هوایی بوشهر خبر داد و بیان کرد: برای ساخت اورژانس هوایی زمین آن تأمین و واگذار شده که برای ساخت آن باید تلاش شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر