شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۳۱۱
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶

فکرشهر: شهر بوشهر به عنوان مرکز استان چند وقتی است که  با سرپرست اداره می‌شود و برخی از طرح‌های عمرانی و خدمات شهری راکد مانده‌اند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، داستان بلاتکلیفی در شهرداری بوشهر از ۲۰ آبان سال ۹۶ بعد از پایان کار میگلی نژاد شهردار سابق آغاز شد و بعد از آن اعضای شهر هر بار یک نفر را انتخاب می‌کردند، روزی قاسمی معاون برنامه ریزی، اداری و مالی شهرداری با ۲۵ سال سابقه کاری سرپرست می‌شد، روز دیگر سید نورالدین امیری مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌ها در جایگاه شهردار قرار می‌گرفت و اول خرداد امسال هم این وظیفه را به فردین خورشیدیان که تا پیش از این سرپرستی شهرداری را بر عهده داشت واگذار کردند.
 
اینک شهرداری بوشهر با سرپرستی فردین خورشیدیان اداره می‌شود، هر چند که مدیریت شهری می‌تواند تا ۳ ماه به صورت سرپرستی اداره شود، اما سرپرستی، سبک مدیریت موقت شهر است و موجب کند شدن طرح‌های عمرانی می‌شود.
 
شهریور امشال اعضای شورای شهر بوشهر حسین صالحیان معاون خدمات شهری شهرداری یزد را با ۵ رای موافق از مجموع ۹ رای به عنوان گزینه جدید انتخاب کردند که به گفته استاندار بوشهر پیگیر فرایند انتصاب فرد معرفی شده هستیم.
 
عبدالکریم گراوند  افزود: کار‌های استعلام و حراست شهردار معرفی شده در وزارت کشور در حال انجام است و اگر مشکلی وجود نداشته باشد باید منتظر صدور حکم باشیم.
 
معاون عمرانی وزیر کشور هم در سفر به شهرستان کنگان گفت: متاسفانه نبود ثبات مدیریت موجب توسعه نیافتن شهر‌ها می‌شود.
 
مهدی جمالی نژاد افزود: اگر اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم با دید آگاهانه‌تری شهرداران را انتخاب کنند و تا پایان دوره شورای شهر با یک شهردار کار کنند آن‌وقت شاهد مشکلات کمتری خواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه برخی از شهرداران در چند دوره شورای شهر بدون تغییر باقی مانده‌اند ادامه داد: این ثبات مدیریت موجب توسعه و پیشرفت و  اراته خدمات موثرتری به شهروندان شده است.
 
معاون عمرانی وزیر کشور همچنین گفت: تا پایان دوره شورای شهر زمان زیادی باقی نمانده. مردم در دوره‌های بعدی در انتخاب نمایندگان شورا دقت بیشتری کنند.
 
بدون شک نوع عملکرد و نحوه خدمت، بیشتر از داشتن یک نام و نشان از شهردار، برای مردم اولویت دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر