شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۲۹۵
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴

فکرشهر: رییس دانشکده سلامت، ایمنی، محیط زیست و طب محیطی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دوره تربیت دکتری تصویربرداری مولکولی (Molecular Imaging) در مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس این دانشگاه راه اندازی شد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، روز سه شنبه به نقل از امیرحسین دارابی اعلام کرد: با پیگیری‌های مداوم رشته تصویربرداری مولکولی در مقطع دکتری به تصویب رسیده و نخستین دانشجو در این رشته به صورت پژوهش محور جذب شد.

وی بابیان اینکه ظرفیت پذیرش این رشته در کل کشور سه نفر بوده است گفت: دانش‌آموختگان این رشته که تلفیقی از فیزیک، شیمی، داروشناسی، مهندسی و پزشکی است، قادر به انجام فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی با استفاده از روش‌های متداول و نوین تصویربرداری در درک کارکرد سیستم‌های آناتومیک، فیزیولوژیک و عملکردی بدن در سطح سلولی-مولکولی هستند.

مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس به عنوان دومین مرکز تصویربرداری پیش بالینی کشور، باتوجه به دارا بودن امکانات کم‌نظیری مانند دستگاه‌های میکرو اسپکت، میکروپت، تصویربرداری فلوویژن و میکرو سیتی (در حال نصب)، توانایی تربیت دانش‌آموختگان در این رشته را دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر