چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر: شوربختانه موضوعات مدیریتی در صنایع و سازمان های زیر مجموعه وزارت نفت در استان نفت و گازی بوشهر بسیار وقیحانه تر دیده می شود. واژه پرطمطراق «پایتخت انرژی» را به خوردمان دادند و آنقدر این دست آن دست کردیم که یک مدیر غیر بومی تازه به کرسی نشسته در عسلویه جسارت می کند و معاونین بومی اش را به راحتی برکنار می کند و این سکان را به افرادی بدون تخصص و سابقه می دهد که از نتایج حضورشان در چند روز اخیر و در شرکت های پتروشیمی پلی پروپیلن جم و همچنین مجتمع پتروشیمی جم، برکناری غیر کارشناسی مدیران توانمند بومی است...
کد خبر: ۸۱۵۱۷
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷

فکرشهر ـ  مهران بوشهری*: در باب توسعه و پیشرفت، هر چند هیچ کدام از سه منابع توسعه را نمی توان بر دیگری ترجیح داد، اما یک بُعد «منابع انسانی یا مغزافزار» همیشه پیشرو و ریل گذار دو بعد دیگر «سخت افزار و نرم افزار» است. متاسفانه در طول سالیان دراز به این بُعد توسعه در استانمان بوشهر، جفای بسیار شده و نیروی انسانی بومی نه تنها به سطوح عالیه نمی رسند، که گاهی حتی به بازی هم گرفته نمی شوند، چه برسد به توانمندسازی آنها که انگار اصلاً دغدغه و مورد پیگیری مدیران ارشد و نمایندگان استان نیست.

شوربختانه موضوعات مدیریتی در صنایع و سازمان های زیر مجموعه وزارت نفت در استان نفت و گازی بوشهر بسیار وقیحانه تر دیده می شود. واژه پرطمطراق «پایتخت انرژی» را به خوردمان دادند و آنقدر این دست آن دست کردیم که یک مدیر غیر بومی تازه به کرسی نشسته در عسلویه جسارت می کند و معاونین بومی اش را به راحتی برکنار می کند و این سکان را به افرادی بدون تخصص و سابقه می دهد که از نتایج حضورشان در چند روز اخیر و در شرکت های پتروشیمی پلی پروپیلن جم و همچنین مجتمع پتروشیمی جم، برکناری غیر کارشناسی مدیران توانمند بومی است. 

جزیره خارگ را سال ها پیش از دست دادیم به نحوی که مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران نه تنها ستاد اداری اش را برخلاف قوانین کلان و بالادستی کشور، از جزیره خارگ به تهران منتقل می کند، بلکه هیچ معاون و مدیر بومی انتخاب نمی کند. مناطق نفت فلات قاره را اصلا مسوولین و نمایندگانمان نمی دانند کجاست! بعد از خارگ، بهرگان کجاست و مسوولیت های اجتماعی اش چیست؟ آیا تاکنون مدیر و رییس بومی هم داشته است؟ بهداشت و درمان در کما رفته نفت استان بوشهر چرا درمان نمی پذیرد؟ نرگسی کدام صنعت و در کجا واقع شده است؟ و...؟

تا آمدیم به این مسائل بپردازیم، بوشهر را نیز از دست دادیم! 

در خبری نارحت کننده که به ما رسیده است، سه معاون شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه بوشهر غیر بومی انتخاب شدند! چه این سه معاون، منتخبِ مدیر این منطقه در بوشهر باشند و چه به دلیل ضعف این مدیر، منتخب مدیران تهران باشند، هیچ توجیه منطقی در پشت آن برای این استان و نیروهای توانمند بومی آن نیست. هرچند دو موضوع ناگوار اختلاس میلیاردی و سرقت از خط لوله سوخت این شرکت در بوشهر در دوران مدیریت این مدیر به وجود آمده است، اما نمایندگان و خود این مدیر نباید اجازه می دادند این موضوعات دستمایه تهرانی ها باشد تا آنجا که نه تنها معاونت های منطقه، بلکه سمت های اقماری این شرکت در جزیره خارگ و عسلویه را نیز بین خود تقسیم کنند و سرقفلی سمت برای خودشان ایجاد کنند.

شرکت پخش فرآورده های نفتی در استان بوشهر تبدیل به پایگاهی برای آقایانی شده که جهت افزایش حقوق و مزایای بازنشستگی، در دو سال آخر خدمت به این منطقه اعزام می شوند، بدون سابقه مدیریتی مرتبط و حتی کمتر از سوابق قابل قبول کارکنان بومی آن.

 گرما، بی آبی، کمبود امکانات و انواع عقب افتادگی ها و بدبختی ها برای مردمان این خطه، سمت ها و منافعش برای از ما بهتران!

اگر نمایندگان استان که از قضا اعضای کمیسیون توانمند انرژی مجلس هم هستند همتی از خود نشان ندهند، خبرهای بدتری همچون شایعه انتخاب مدیر غیر بومی این شرکت در پی بازنشستگی قریب الوقوع مدیر فعلی به واقعیت تلخ دیگری تبدیل شده و باعث سرافکندگی همه خواهد شد.
ما در فرصت مناسب، لیست روسا و مدیران غیر بومی در زیرمجموعه های وزارت نفت در استان بوشهر را منتشر خواهیم کرد تا بلکه تلنگری باشد و به خود آییم؛ هم ما و هم مسوولین و نمایندگان.

*کارشناس ارشد انرژی

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر