دوشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۰۰۰۴۶
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

فکرشهر: منطقه دریایی پارک ملی نایبند توسط تیم غواصی محیط بانان بوشهر با همکاری پتروشیمی پردیس، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه خلیج فارس و جوامع محلی منطقه به مدت سه روز پایش شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، رئیس اداره محیط زیست دریایی استان بوشهر گفت: در این پایش مناطق مرجانی از نظر درصد پوشش و درصد سلامت مرجان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

محمدامین طلاب افزود: با توجه به افزایش دمای آب در سال‌های گذشته و سفیدشدگی گسترده مرجان‌ها در خلیج فارس و سایر مناطق دنیا در سال ۱۳۹۵میزان بازسازی مرجان‌ها و تشکیل جوامع مرجانی جدید در منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: بر اساس مشاهدات میدانی صورت گرفته برخی از مناطق مرجانی نایبند در مراحل اولیه بازسازی بوده و کلنی‌های جدید مرجانی در حال شکل گیری اند نرخ این بازسازی در قسمت‌های میانی خلیج نایبند کندتر است بنابراین ضروری است به منظور کمک به احیا مرجان‌ها اقدام به تکثیر مصنوعی مرجان‌ها در منطقه نمود.

پایش زیست محیطی اکوسیستم دریایی و تالاب‌ها در جهت بررسی وضعیت زیست محیطی اکوسیستم بسیار مهم و ضروری است و باید پایش در همه زمینه ها بویژه تنوع زیستی دریا، مرجان‌ها و آلودگی‌های دریایی بعمل آید که برنامه ریزی لازم در اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این خصوص بعمل آمده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر