شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۲۱۰
شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

فکرشهر: اولین نشست کمیته «جنگ نرم و دیپلماسی عمومی» مجلس با حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و تعدادی از نخبگان و کارشناسان این حوزه به ریاست دکتر ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی دفتر نماینده دشتستان، ابراهیم رضائی، رییس کمیته جنگ نرم و دیپلماسی عمومی هم در این نشست هدف از تشکیل این کمیته را استفاده از ظرفیت مجلس شورای اسلامی برای هم‌افزایی در مقابل جنگ نرم دشمن و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای تقویت دیپلماسی عمومی کشور دانست و افزود: این کمیته نقش اجرایی ندارد بلکه جایی برای کمک به دستگاه‌ها و گروه‌های فرهنگی فعال در حوزه جنگ نرم خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اولین مسئله در زمینه جنگ نرم را عدم باور برخی مسئولان به جنگ نرم دشمن خواند و گفت: وقتی برخی مدیران اصل جنگ نرم دشمن را انکار می‌کنند، نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که در این حوزه کاری کنند.

 دکتر رضایی یکی از بزرگترین تهدیدات کشور را در حوزه جنگ نرم عنوان و اضافه کرد: سرمایه‌گذاری دشمن در حوزه جنگ نرم بسیار بیشتر از حوزه جنگ سخت و نظامی بوده است چرا که آنان هیچگاه از تهدیدات سخت خود علیه نظام اسلامی نتیجه نگرفته اند اما در حوزه تهدید نرم باید مراقب باشیم.

وی به استفاده دشمن از ابزارهای مختلف ارتباطی برای تأثیرگذاری بر مردم اشاره کرد و افزود: هدف دشمن از حمله نرم، تغییر باورها و اعتقادات مردم و در نهایت تغییر نظام محاسباتی نظام اسلامی است و ضرورت دارد که همه توان فرهنگی کشور برای مقابله با جنگ نرم دشمن بسیج شود.

نماینده دشتستان در مجلس با اشاره به شرح وظایف کمیته جنگ نرم و دیپلماسی عمومی خاطرنشان کرد: اولین کار ما تحلیل و آسیب‌شناسی دقیق شرایط موجود بر اساس اطلاعات مستند خواهد بود و در مرحله بعد با استفاده از ابزارهای نظارتی مجلس برای برنامه‌ریزی و مقابله با تهدید نرم دشمن بهره خواهیم برد.

در اولین نشست کمیته جنگ نرم و دیپلماسی عمومی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، اساتید دانشگاه و نخبگان و پژوهشگران حوزه جنگ نرم نظرات خود را در این زمینه بیان کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر