دوشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۲۸۶
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹

فکرشهر: رئیس آموزش و پرورش استثنایی گفت: امسال ۹۹ درصد از نوآموزان کشور زیر پوشش طرح سنجش سلامت جسمانی قرار گرفتند و رکورد مشارکت در این طرح به ثبت رسید.

به گزارش فکرشهر، سید جواد حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در بوشهر افزود: همچنین امسال قرار است ۵۵ درصد از پیش دبستانی‌ها نیز در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کنند.

وی بیان کرد: طرح سنجش سلامت جسمانی از سال ۷۱ با پوشش ۱.۵ درصد آغاز و تا سال گذشته با وجود شرایط کرونایی ۹۸.۸ درصد از نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کرده و امسال نیز رکورد مثبت دیگری در این طرح به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: تا نیمه اول آذر ماه سنجش پیش‌دبستانی‌ها ادامه دارد و تقویت پایگاه‌های سنجش، حل مشکلات سامانه سیدا برای ثبت‌نام پیش‌دبستانی‌ها و اقناع مدیران پیش‌دبستانی و اولیا از جمله برنامه‌های حضور حداکثری پیش‌دبستانی‌ها در برنامه سنجش سال جاری است.

 رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در باره بازگشایی مدارس استثنایی گفت: بازگشایی این مدارس براساس الگوی ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده است.

حسینی افزود: با توجه به اینکه میانگین دانش آموزان استثنایی در مدارس ۵۰ نفر و کلاس‌ها برای دانش آموزان طیف جسمی حرکتی شدید  و اوتیسم سه نفر و برای نابینایان ۶ نفر است  بنابراین بیش از ۵۰ درصد مدارس دانش آموزان استثنایی از سوم مهر بازگشایی شدند و آموزش این کودکان به صورت حضوری در حال انجام است.

وی اضافه کرد: به مدارس اعلام شده که اگر تعداد دانش آموزان بیشتر از شمار مشخص بود، آنها را برای حضور در کلاس‌ها گروه بندی کنند.

حسینی با بیان اینکه آموزش دانش آموزان استثنایی به صورت ترکیبی دنبال می‌شود، یادآور شد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی در تمامی استان‌ها پایگاه جامع آموزش خود را راه‌اندازی کرده که در این وضعیت به واسطه این پایگاه جامع، دروس به دانش آموزان ارایه شود.

وی همچنین درباره برنامه دانش آموزان استثنایی بویژه ناشنوایان در مدرسه تلویزیونی گفت: زبان اشاره و برخی از برنامه‌های خاص در روز جمعه و شبکه‌های استانی برای دانش آموزان ناشنوا در تلویزیون پخش می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: علاوه بر آموزش حضوری، آموزش در شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی برای دانش آموزان استثنایی تداوم دارد.

وی در باره  نرخ ۱۰۰ درصدی پوشش تحصیلی دانش آموزان استثنایی گفت: در دوره کرونا کمتر از یکهزار دانش آموز استثنایی از گردونه تحصیل بازماندند که تلاش می‌شود آنها شناسایی و به گردونه تحصیل بازگردند.

حسینی ادامه داد: ۲ بسته تحولی خدمات آموزشی و پرورشی، ورزش و توانبخشی خانواده محور و غربال و مداخله به هنگام نوآموزان پیش دبستانی در معرض مشکلات یادگیری آموزش و پرورش در شورای راهبردی سند تحول بنیادین به تصویب رسیده است.

وی گفت: سال گذشته سه بسته تحولی توسعه مشارکت ها، مداخلات به هنگام طلایی و مدرسه انطباقی در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شد و امسال ۲ بسته تحولی تدوین شده است.

حسینی اضافه کرد: ضرورت جلب مشارکت خانواده، شهروندان و جوامع محلی از طریق ارتقای دانش و مهارت از هدف‌های این بسته های تحولی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر