دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: درسال 94 با راه اندازی باشگاه امید درکشور بیش از یک میلیون نفراز جوانان و افراد علاقه مند تحت آموزش مجازی مهارتی و کارآفرینی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قرار می گیرند.\n\nبه گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، کورش پرند روز شنبه درنشست مسوولان شهرستان دشتی افزود: دراجرای طرح های آموزشی نوین سازمان فنی و حرفه ای درسال 94، باشگاه امید راه اندازی می شود و براساس برنامه ریزی انجام شده اهداف وبرنامه این طرح 12 خدمت ویژه ازطریق فضای مجازی برای بیش ازیک میلیون نفر به اجرا درمی آید.
کد خبر: ۱۰۱۳۰
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳

فکرشهر: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: درسال 94 با راه اندازی باشگاه امید درکشور بیش از یک میلیون نفراز جوانان و افراد علاقه مند تحت آموزش مجازی مهارتی و کارآفرینی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قرار می گیرند.

\n\n

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، کورش پرند روز شنبه درنشست مسوولان شهرستان دشتی افزود: دراجرای طرح های آموزشی نوین سازمان فنی و حرفه ای درسال 94، باشگاه امید راه اندازی می شود و براساس برنامه ریزی انجام شده اهداف وبرنامه این طرح 12 خدمت ویژه ازطریق فضای مجازی برای بیش ازیک میلیون نفر به اجرا درمی آید.

\n\n

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح کارت های اعتباری، بانکی، سیم کارت رایتل، کتاب،، آزمون، رفاهی، اینترنت، و اینترانت، به صورت رایگان دراختیار متقاضیان واعضای باشگاه امید قرار می گیرد.

\n\n

پرند ادامه داد: اعضای این باشگاه شامل، همه افرادی است که نیاز به کسب مهارت مشاغل خانگی، کسب و کارکوچک و مهارت فنی وحرفه ای هستند وهمه کسانیکه نمی توانند محصولاتشان را بفروشند برندهای مختلفی دراختیارآنها قرارمی گیرد.

\n\n

وی اظهارکردذ: دراین طرح 14هزار آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای کشور فعال شده اند و از این خدمات ویژه استفاده می کنند.

\n\n

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور افزود: درحالی که استفاده ازخدمات آموزش مجازی به صورت آزاد سالانه بین 200 تا300 میلیون ریال برای مراکز آموزش آزاد هزینه دارد اما در این طرح این میزان به یک میلیون ریال کاهش می یابد.

\n\n

پرند گفت: اجری این طرح برای استان بوشهر و بویژه منطقه ویژه انرژی پارس یک فرصت بسیارخوب است تا بتوانند جوانان ونیروی کارمورد نیازرا آموزش دهند و جذب کنند.

\n\n

وی تاکید کرد: براساس این طرح آموزش های مهارتی، سبک زندگی، مدیریت وکارآفرینی و ترکیبی ازمهارت ها آموزش داده می شود.

\n\n

پرند، به وضعیت مرکز آموزش فنی وحرفه ای دشتی اشاره کرد و افزود: مرکز آموز ش فنی وحرفه ای دشتی با داشتن ساختمان وفضای بسیارمناسب وموقعیت جغرافیایی که درمرکزاستان بوشهر واقع شده می تواند نقشی بسیارمهم درآموزش نیروی مورد نیازاستان بوشهر داشته باشد.

\n\n

معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد : یک میلیاردریال برای تجهیز مرکز فنی وحرفه ای شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی برای تجهیزات به روز آموزشی، وخرید خودرو اختصاص می یابد و درسال آینده نیز اعبتار لازم برای تجهیزسلف سرویس وخوابگاه شبانه روزی این مرکز تامین خواهد شد.

\n\n

وی افزود: راه اندازی خوابگاه این مرکز می تواند درآموزش روستاییان وعشایر و مناطق محروم جنوب استان بوشهر بسیار موثر باشد.

\n\n

رییس مرکز آموزش فنی وحرفه دشتی گفت: این مرکز با بیش از19هزار متر مربع فضای اداری، آموزشی وخوابگاهی یکی ازبزرگترین مراکز فنی وحرفه ای درجنوب کشوراست .

\n\n

احمدآبروان افزود: دراین مرکز سالاانه یکهزارنفر در رشته های فنی، مهندسی نفت وگاز، جوشکاری صنعتی، خدماتی، کشاورزی، معماری، صنایع و فناوری اطلاعات آموزش می بینند.

\n\n

وی اضافه کرد: برای تجهیز خوابگاه و تامین تجهیزات سوله های آموزشی پیشرفته و به روز نیاز به 10 میلیارد ریال اعبتاراست که امیداست درسال آینده تامین واجرایی شود.

\n\n

آبروان بیان کرد: به دلیل راه اندازی نشدن خوابگاه این مرکز بیشتر روستائیان وجوانان مناطق حومه شهرستان وجنوب استان برای آموزش های مهارتی با مشکلات وکمبودهای زیادی مواجه هستند و تسریع در راه اندازی خوابگاه مرکز خورموج ازضرورت ها است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر