جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:  به مناسبت 18 اسفند روز بوشهر درآیینی با حضور مسوولان استانی از سه پیشکسوت ورزش و22 ورزشکار مدال آور درعرصه های ملی و بین المللی تجلیل به عمل آمد.\n\nبه گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، رییس موسسه فرهنگی تفریحی شهرداری بوشهر دراین آیین گفت: موفقیت بوشهر درعرصه ورزش مرهون نگاه ویژه به حوزه فرهنگ است.\n\nقدرت رحیمی افزود :فرهنگ کالبد جامعه است که در همزیستی اجتماعی بروز می کند و ورزش بهترین جایگاه برای این همزیستی به شمار می آید.
کد خبر: ۱۰۱۷۵
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹

فکرشهر:  به مناسبت 18 اسفند روز بوشهر درآیینی با حضور مسوولان استانی از سه پیشکسوت ورزش و22 ورزشکار مدال آور درعرصه های ملی و بین المللی تجلیل به عمل آمد.

\n\n

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، رییس موسسه فرهنگی تفریحی شهرداری بوشهر دراین آیین گفت: موفقیت بوشهر درعرصه ورزش مرهون نگاه ویژه به حوزه فرهنگ است.

\n\n

قدرت رحیمی افزود :فرهنگ کالبد جامعه است که در همزیستی اجتماعی بروز می کند و ورزش بهترین جایگاه برای این همزیستی به شمار می آید.

\n\n

وی اضافه کرد: به دلایلی که هنوز به شکل دقیقی مشخص نشده است ورزش استان بوشهر چندان جدی گرفته نمی شود که نمونه ای از آن حمایت نکردن سازمان ها، شرکت ها و تشکیلات صنعتی استان است.

\n\n

رییس موسسه فرهنگی تفریحی شهرداری بوشهر بیان کرد: برای توجه به حوزه ورزش استان بوشهر نیازمند فرهنگ سازی گسترده ای هستیم تا شهروندان با درک دقیق فوائد ورزش بتوانند با یک روحیه با نشاط زندگی کنند.

\n\n

عضو شوارای شهر بوشهر گفت: ورزشکاران بوشهری با سعی و تلاش و بدون اتکا به روابط موجود خود را در سطح ملی و بین المللی مطرح می کنند که باید به آنها آفرین گفت.

\n\n

علی اکبر شمسا اضافه کرد: با توجه به هزینه بر بودن ورزش های انفرادی و گروهی، جامعه ورزش استان باید با یک نگاه نو و دقیق حامی ورزشکاران باشد.

\n\n

پیشکسوت عرصه ورزش بوشهر با اعلام این که کمبودها و کاستی ها نباید سبب دلسردی ورزشکاران استان شود گفت: درهمه زمینه ها از جمله توجه به نویسندگان، ورزشکاران و شهدای بوشهری که برای این مرز و بوم زحمت کشیده اند استان بوشهر مظلوم واقع شده است.

\n\n

شمسا یادآورشد: هزینه کردن در ورزش به نوعی ایجاد فرصت و سرمایه گذاری است که نیازمند توجه و حمایت مسوولان است.

\n\n

وی بیان کرد: ورزش بوشهر با گذشته خوب لایق حمایت است که نباید به علت اختلاف نظر گروه های سیاسی درون استان به این مقوله بی توجهی شود.

\n\n

پیشکسوت ورزش فوتبال در بوشهر گفت : از چهار نماینده استان بوشهر در مجلس انتظار می رود که در ایجاد کمپین برای حمایت از ورزشکاران این استان تلاش کنند.

\n\n

حسین وردیانی افزود: سکوت این نمایندگان درمظلومیت 'حسین ماهینی' که به تیم ملی فوتبال در جام ملت های آسیا دعوت نشد آزار دهنده است.

\n\n

وی اضافه کرد: مسوولان استان بوشهر از نماینده ولی فقیه در استان تا استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همگی علاقمند و مشتاق به توسعه ورزش استان هستتند که امیدواریم گام های اساسی برای حمایت جدی و با برنامه از ورزش استان بردارند.

\n\n

پیشکسوت ورزش فوتبال بوشهر یادآورشد : مسوولان استان بویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید بررسی کنند که چرا در جایی که وزارت نفت در کشور تیم داری می کند اما با وجود صنایع گسترده نفت وگاز در بوشهر توجه چندانی به ورزش این استان نمی شود.

\n\n

در این آیین از محمد جواد سیار اولین رییس تربیت بدنی استان بوشهر و موسس باشگاه نیرومند در دهه 1330، عبدالمحمد پوربهی موسس باشگاه شاهین بوشهر و سید علی مصطفوی اولین داور فوتبال و ایجاد کننده ورزش آموزشگاه ها در استان بوشهر به همراه 22 ورزشکار مدال آور بوشهری درعرصه های ملی و بین المللی تقدیر به عمل آمد.

\n\n

18 اسفند سالروز تاسیس مدرسه سعادت بوشهر که به عنوان دومین مدرسه سبک جدید پس از دارالفنون در کشور شناخته می شود، روز بوشهر نامگذاری شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر