شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۹۴۸
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مردم محوری، انقلابی و ولایی بودن در عملکرد ۱۰۰ روزه دولت مشهود است.

به گزارش فکرشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: دولت سیزدهم در۱۰۰ روز گذشته یک تحول عظیم در حوزه حکمرانی دولتی را به جامعه نشان داد.

وی اضافه کرد: این دولت در این مدت به سمت خدمت، مردمی بودن و خود را هزینه نظام کردن و نه نظام را هزینه خود کردن که راه صحیح و موفقی است حرکت کرد.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: روی کار آمدن دولت انقلابی مردمی برای جبهه استکبار این پیام را داشت که انقلاب زنده و روبه جلو در حرکت است و مردم تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب هوشمندانه مشکلات را رصد و از این نظام پشتیبانی می‌کنند.

به گفته صفایی بوشهری جبهه استکبار به دنبال از بین بردن اتحاد، حضور در صحنه مردم، امیدها، حرکت‌ها و تحولات نظام است در همین ارتباط طبق هویت جنایتکارانه خود مشکلاتی در حوزه‌های مختلف ایجاد می‌کند اما این ملت بصیر ایران هستند که با هدایت رهبر معظم انقلاب و اعتمادی که به دولت دارند در راستای رسیدن به قله تمدن تلاش می کنند.

وی ادامه داد: بی تردید دولت‌ها در نظام حکمرانی جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌های برنامه ریزی، مدیریت، نظارت، بازتولید و تامین اعتبارات نقش اساسی و بنیادی دارند به همین جهت اختیارات رئیس جمهوری و دولت در منظومه جمهوری اسلامی بسیارگسترده و مسئولیت فوق العاده مهمی در قبال نظام اسلامی ومردم دارد.

وی ولایت‌مداری، مردمی بودن، انقلابی و جهادی عمل کردن، در صحنه بودن براساس دانش را از اولویت‌های دولت انقلابی عنوان کرد که این ویژگی ها در ۱۰۰ روز گذشته به خوبی مشاهده شده است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه در صدر این جهاد دولتی تلاش شخص رئیس جمهوری بیش از همه اعضای دولت به خوبی قابل مشاهده است گفت: با توجه به اینکه دولت در دوره آغاز تشکیل کلان در جغرافیای ایران و در حال گذران دوره گذار است اما حسب همان برنامه ریزی، تلاش جهادی، حضور در صحنه، ولایتمداری و مردم محوری که در نگاه آیت الله رئیسی وجود دارد کارهای صورت گرفته قابل تقدیر و شایسته سپاسگذاری است.

وی مدیریت بیماری کووید ۱۹ را از جمله مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم عنوان کرد و ادامه داد: دولت با تامین گسترده واکسن در تمام جغرافیای ایران توانست این بیماری را به شکل صحیح و استاندارد کنترل کند.

صفایی بوشهری گفت: در حوزه اقتصاد کشور با تحریم ناجوانمردانه و غیر انسانی اقتصادی جهان استکبار وهم با شرایط خاص درونی اقتصادی روبرو است که نیاز به احیا و تحول در خیلی از عرصه ها دارد.

وی ادامه داد: دولت در ۱۰۰ روز گذشته گام‌های مهمی در حوزه‌های اقتصادی از جمله  تعیین تکلیف اموال تملیکی، استقراض‌هایی که دولت برای تامین اعتبارات جاری از بانک مرکزی می کرد، مشکلاتی که بانک‌ها به خاطر پرداخت نکردن وام‌های کارگاه‌ها و کارخانه ها آنها را تعطیل می کردند و حمایت از کارگاه‌های زودبازده و فعال کردن شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد و فعالیت دیپلماسی اقتصاد ایران در صحنه‌های بین الملل و فروش نفت بیش از زمان‌های دیگر است.

وی ادامه داد: امروز شرایط به سمتی در حال حرکت است که بیانگر افق های بسیار روشن در آینده است.

امام جمعه بوشهر اظهارداشت: یکی دیگر از کارهایی مهم صورت گرفته در ۱۰۰ روز گذشته فعال شدن دیپلماسی اقتصادی جهانی ایران اسلامی است که از سوی وزارت امور خارجه و رایزن‌های اقتصادی در حال شکل گیری است.

وی یادآورشد: ارتباط عملی حوزه اقتصاد در ارتباط چین، روسیه، کشورهای عضو اکو با ایران و همسایگانی که داریم از جمله عواملی است که باعث رونق اقتصادی می شود که در آینده شاهد خواهیم بود.

صفایی بوشهری بیان کرد: این دولت با نگاه غیرسیاسی به مسائل، تلاش و کار جهادی برای خدمت به مردم، آرمانها و ارزش‌های انقلاب با یک شتاب قابل تقدیری در حال تلاش و فعالیت است و انتظار می رود این دوره گذار۶ تا ۹ماه منشا اثر بسیار شایسته ای در عرصه اقتصاد باشد.

وی اضافه کرد: بسیاری از مصوبه‌های اقتصادی وجود دارد که اگر در سال‌های قبل اجرا می‌شد الان فضای معیشت مردم بسیار بهتر از شرایط کنونی بود اما به دلایلی اجرایی نشد و این دولت برای رفع مسائل اقتصادی برای اجرا کردن این مصوبه ها تلاش می کند.

صفایی بوشهری با اشاره به توجه دولت به امر سرمایه گذاری داخلی و خارجی براساس ضوابط موجود، گفت: در زمان حاضر جذب سرمایه گذار به نحو مطلوبی در حال انجام است به نحوی که در استان بوشهر برای سرمایه گذاری بین فعالان این بخش مسابقه وجود دارد که این نوید رشد اقتصادی و تولید ناخالص ملی را می دهد.

 امام جمعه بوشهر با اشاره به کنترل نرخ تورم در ۱۰۰ روز گذشته گفت: امروز با نگاه مثبت دولت حرکت شتابنده تورم و به طبع گرانی‌ها متوقف شده و سرمایه گذاری و جهش در تولید آغاز شده است.

وی یادآورشد: دولت در اندیشه تحول در منابع انسانی و گرایش به سمت جوانان با دانش انقلابی است و در زمان حاضر ورود به این منظومه منابع انسانی دولتی توسط جوانان آغاز شده است.

صفایی بوشهری در خصوص سفرهای استانی رئیس جمهوری گفت: سفرهای استانی دولت بیانگر روحیه مردم گرایی و درصحنه بودن شخص رئیس جمهوری است که در شناسایی و برطرف کردن مشکلات بسیار کارساز است.

وی ادامه داد: حضور هیات دولت در استانها موجب بررسی آمایشی نیازها و ظرفیت‌های استانی می‌شود و با جذب اعتبارات مصوب منجر به تلاش بیشتر مسئولان محلی می‌شود.

صفایی بوشهری افزود: سفرهای استانی دولت بسیار کار خوب و موثری است که باید گسترش یابد البته باید این کار دو سویه انجام شود به نحوی که بعد از مدتی مسئولان ارشد استان برای ارائه گزارش از روند اجرای مصوبه های استان در خدمت دولت باشند.

وی از رئیس جمهوری و کارگروه‌هایی که همراه ایشان هستند و تاکنون توانسته اند به تمام نامه‌ها و درخواست‌های مردم پاسخ دهند تقدیر کرد و گفت: دولت رسیدگی به خواسته های مردم در راستای قانون را سرلوحه کار خود قرار داده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر