دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: شهید حسین آستروتین اولین شهیدی بود که عطر شهادت را در فضای شهرستان دشتی پراکند.\n\nبه گزارش فکرشهر، برادرشهید آستروتین گفت: پس از تشییع این شهید والامقام مردم این خطه از استان بوشهر بویژه جوانان برای حضور در جبهه های دفاع مقدس پر انگیزه تر شدند. حسن آستروتین افزود:شهید حسین آستروتین درسال 1332 در خانواده ای کشاورز در روستای لاورشرقی ازتوابع بخش مرکز ی شهرستان دشتی متولد شد و تحصیلات ابتدایی خود را در روستای لاورشرقی با پیایان رساند.\n\n
کد خبر: ۱۰۲۱۹
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۷

فکرشهر: شهید حسین آستروتین اولین شهیدی بود که عطر شهادت را در فضای شهرستان دشتی پراکند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، برادرشهید آستروتین گفت: پس از تشییع این شهید والامقام مردم این خطه از استان بوشهر بویژه جوانان برای حضور در جبهه های دفاع مقدس پر انگیزه تر شدند. حسن آستروتین افزود:شهید حسین آستروتین درسال 1332 در خانواده ای کشاورز در روستای لاورشرقی ازتوابع بخش مرکز ی شهرستان دشتی متولد شد و تحصیلات ابتدایی خود را در روستای لاورشرقی با پیایان رساند.

\n\n

\n\n

وی افزود:شهید آستروتین ازهوش سرشاری برخوردار بود و درهمان دوران تحصیل نیز درمواقعی که معلم روستا به دلیل مشکلاتی نمی توانست به روستا برود همکارافتخاری معلم بود و به بچه ها درس می داد.

\n\n

شهید آستروتین دوران متوسطه را دردبیرستان ادب خورموج به پایان رساند وسپس به استخدام نیروی هوایی ارتش درآمد.

\n\n

برادرشهید اضافه کرد:وی در خانه پدری ، همکارشبانه روزی برای پدر ومادر بود و در خانه کنار همسر نیز همکاری و مددکاری صمیمی و پرتلاش بود .

\n\n

شهیدهمیشه به کوچکترها نصیحت می کرد که رمز موفقعیت و پیشرفت هر فرد ،احترام به پدر مادر و بزرگ ترها و حق داران خود است.

\n\n

برادرشهید افزود:به قضاوت اکثر معلمین ، از جمله ، آقایان ایرج اسدی ،سید حسن رضوانی ، بحر العین و پورسعید،شهید حسین آستروتین دانش آموز نبود بلکه از نظر تجربه ورفتارو حرکاتش، برای ما معلمین الگو بود.

\n\n

شهید استروتین خلق ومتانت در بین دوستان همکلاسی ودر محل کار بین همکاران ارتشی باعث می شد ، احترام خاصی در بین همه اقشار داشته باشد.

\n\n

وی افزود: شهید مقیددبودنماز های یومیه را دراول وقت اقامه کندوبه حسن خلق ومهربانی مشهور بود وهمه معلمین ودبیران دوره دبیرستان از وی به عنوان دانش اموز نمونه ، باستعداد درخشان ، ومورد احترام یادمی کردند.

\n\n

\n\n

یکی ازدوستان شهید آستروتین گفت:شهید درمراسم مذهبی، ایام محرم و صفر همواره درصف اول عزاداران بود.

\n\n

سید محمدرضا هاشمی زاده افزود:شهید در زمان پیروزی انقلاب از اولین کسانی بود که به صف مبارزین انقلاب اسلامی پیوست.

\n\n

و ی افزود: شهید در حفظ مرزهای هوایی کشور به عنوان افسر نیروی هوایی خدمات فوق العاده ویژه ای برای حراست ازمرزهای هوایی ایران اسلامی داشت ودراولین روزهای دفاع مقدس در ششم مهر1359 درحالیکه یک هفته از شروع جنگ نگذشته بود در پی حمله هوایی هواپیماهای عراقی درپایگاه ششم شکاری بوشهربه شهادت رسید .

\n\n

هاشمی زاده بیان کرد:شهید آستروتین به عنوان شهید ارتشی اولین شهید شهرستان دشتی بود که پیکیرش با استقبال کم نظیری درسال 1359 در شهرخورموج تشییع ودر گلزارشهدای شهرخورموج به عنوان اولین شهید به خاک سپرده شد.

\n\n

از شهید حسین آسترویتن که درسال 1353 با بانویی متدین ومومنه (اصلی کازرونی ) ازدواج نمودسه فرزند به نامهای رویا درسال 1354،رامین درسال 1355 ورحمان درسال 1358 متولد شده اند.

\n\n

سید محد رضا هاشمی زاده ازدوستان شهید وشاعران بنام دشتی اشعاری درباره شهادت حسین استروتین سرود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر