چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: اولویت های رییس شورا برای شهردار جدید/ وضعیت شهر برازجان در برخی محل ها از روستاها هم بدتر است/ توصیه ها و امیدواری های امام جمعه برای شهردار جدید و برازجان/ پروژه های تبدیل شده به پایلوت استانی/ عمر مسوولیت مثل باد و زود می‌گذرد​/ قدرت رایزنی و چانه زنی و استفاده از ظرفیت گروه های سیاسی برای آوردن امتیاز به شهر و لاغیر مد نظر آقای قدوسی باشد/ خود را مکلف به همراهی کامل با شورای شهر برازجان می‌دانم/ تحولی شگرف و نوین را در پیش رو خواهیم داشت/ من رهرو مکتب خمینی کبیر، سرباز امام خامنه ای و پیرو راه شهید سلیمانی هستم/ نگاه سیاسی را به هیچ وجه در مدیریت شهری دخیل نخواهم کرد...
کد خبر: ۱۰۲۳۳۱
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۴

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: امروز ـ یکشنبه، ۲۱ آذرماه ۱۴۰۰ ـ معارفه «مرتضی قدوسی فرد»، شهردار جدید برازجان و تقدیر از شهردار سابق و سرپرستان شهرداری در حالی انجام شد که علاوه بر امام جمعه شهر و فرماندار شهرستان، پرسنل بخش های مختلف شهرداری نیز حضور داشتند.

اولویت های رییس شورا برای شهردار جدید

به گزارش «فکرشهر»، رییس شورای شهر برازجان در این مراسم، با بیان برخی کارهای «خوب» انجام شده از جمله آغاز احداث زمین های ورزشی، فعال سازی پروژه های عمرانی و خرید اقلام مبلمان شهری در محلات توسط سرپرست شهرداری ـ امراله عباسی ـ بیان داشت: خوشحالم که امروز می‌توانیم زحمات چند سال اخیر شهردار و سرپرست های شهرداری را تقدیر کنیم.

ارسطو قائدی خطاب به شهردار جدید گفت: آقای قدوسی با مردم صادق باشند؛ روزی که می خواهد برود، به خوبی خواهد رفت و امیدواریم شایسته سالاری، استفاده از همه نیروهای شهرداری و رسیدگی به پرسنل شهرداری از اولویت‌های کاری خود قرار دهند. پیگیری مشکل کارگران کارتی، بحث بیمه پرسنل و اتمام پروژه های ناتمام را انجام دهند، چون ما پروژه های ناتمام زیادی داریم که باید تمام شود.

وی اضافه کرد: از امروز تا روزی که شهردار هستید، امیدوارم به دور از کار سیاسی و سیاسی کاری، به امور شهر بچسبید و کار را بی حاشیه انجام دهید.

وضعیت شهر برازجان در برخی محل ها از روستاها هم بدتر است/ توصیه ها و امیدواری های امام جمعه برای شهردار جدید و برازجان

امام جمعه برازجان نیز در این مراسم گفت: ما باید این نکته را که پست ها امانت هستند همیشه در نظر داشته باشیم، به زمان مدیریت خود نگاه کنیم و بدانیم مردم ولی نعمت ما هستند و مردم صاحب انقلاب هستند.

حجت الاسلام حسن مصلح افزود: توقع مردم در این شرایط از نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت کنونی کار و مدیریت جهادی است و شهردار جدید باید تمام همتش، تلاش و کار باشد و با مردم و در میان مردم باشد.

وی خطاب به شهردار جدید ادامه داد: استفاده از مدیران کارآمد، صالح و پاک دست باید در دستور کار باشد و با کار کردن و عدم اشرافی گری خود را خادم مردم بدانند تا مشکلات رفع شود.

حجت الاسلام مصلح افزود: اخلاق مداری، ولایت مداری، اخلاص، کار برای رضایت خدا، مردمی بودن، اهل توکل بر خدا بودن، انجام کار میدانی، استفاده از افراد صالح در مسوولیت ها و انجام کار جهادی و شبانه روزی از موارد کار جهادی و انقلابی است که باید مدنظر شهردار باشد.

امام جمعه برازجان با اشاره به مشکلات این شهر، اظهار داشت: توسعه بی رویه شهر به دلیل مهاجرپذیر بودن، از مشکلات شهر است که باعث حاشیه نشینی شده و در تمام محلات هم این مشکل وجود دارد و جوری است که این افراد ساکن هستند، اما شامل شهر نشده و از خدمات بهره نمی‌برند و لازم است برای درست کردن این موضوع، محدوده شهر مشخص شده و با ایجاد کمربند سبز از این مشکلات کم کرد.

وی ادامه داد: کمبود فضای سبز، وضعیت نامطلوب مبلمان شهری که شهر در برخی محل ها از روستاها هم بدتر است، عدم دیوارکشی دره ها و عدم ساماندهی دره های فصلی از دیگر مشکلات و معضلات شهر برازجان است.

مصلح با تشکر از زحمات شهردار سابق ـ محمدحسن محمدی ـ در طول دوران تصدی شهرداری و همچنین بهزاد احمدی فرد و امراله عباسی در زمان سرپرستی، اضافه کرد: امیدوارم آقای قدوسی با ارتباطاتی که با مرکز کشور و استان همچنین تجربه ای که دارند، کارهای نیمه تمام را به اتمام برساند و مردم تغییرات را ببینند و احساس کنند.

پروژه های تبدیل شده به پایلوت استانی/ عمر مسوولیت مثل باد و زود می‌گذرد​

شهردار سابق برازجان نیز با بیان این که «عمر مسوولیت مثل باد و زود می‌گذرد»، اظهار داشت: مهم این است که فاصله بین این آمد و رفت جوری باشد که توانسته باشیم رضایت خالق و مخلوق را داشته باشیم.

محمدحسن محمدی در جلسه تقدیر و تودیع خود گفت: از ابتدای کار با شعار مردم محوری شروع به کار کردیم و در دیدار با مردم از آنها یاد می‌گرفتم و کارهایی که می‌شد انجام داد را سریعا انجام می‌دادیم و حتی از انتقادهای مغرضانه هم استفاده می‌کردیم.

وی ادامه داد: مجموعه ساحلی، جاده سلامت، دفن بهداشتی سایت پسماند، مجتمع شهید سلیمانی، گذر ادامه شریعتی، گذر ادامه دلگشا و خیلی پروژه های دیگر را انجام دادیم که برخی تبدیل به پایلوت برای استان شدند و ارتقای مبلمان شهری انجام دادیم تا جوانان و خانواده ها جایی برای تفرج و تفریح داشته باشند.

محمدی افزود: کارهایی که انجام گرفت باعث شد تا سازمان شهرداری های کشور متقاعد شود که درجه شهرداری برازجان از ۸ به ۹ ارتقا پیدا کند که این کار با همراهی شورا و مردم صورت گرفت.

قدرت رایزنی و چانه زنی و استفاده از ظرفیت گروه های سیاسی برای آوردن امتیاز به شهر و لاغیر مد نظر آقای قدوسی باشد

فرماندار شهرستان دشتستان نیز در این مراسم گفت: در بخش توسعه و حوزه توسعه شهری، شهرداران و شوراها خط مقدم این موضوع هستند و رمز موفقیت در توسعه شهری، وحدت است.

فتح اله نوروزی ادامه داد: توسعه پایدار شهری، بدون زمینه سازی و پیش بینی درآمد پایدار شهری محقق نخواهد شد و باید در این راستا اقدام شود و خواسته ما از آقای قدوسی و شورای ششم این است.

وی گفت: برخورد و رفتار مسوولین باید همراه با عدالت باشد و مشارکت مردم در برنامه های اجتماعی باید در اولویت باشد و یادگیری مهارت های زندگی نقش فوق العاده مهمی در توسعه شهری دارد.

نوروزی ادامه داد: پرسش گری حق مسلم مردم و پاسخ گری وظیفه ما مسوولین است و در راستای توسعه شهری، شهردار محترم و سایر مدیران باید این نکته را مدنظر داشته باشند؛ همچنین، جدا از توجه به سیما و منظر شهری که باید مورد توجه کامل باشد، شهرداری موفق است که بتواند از توان جوانان و بانوان شهر استفاده کند.

فرماندار دشتستان گفت: شهرداری موفق است که تمام محلات شهر را به یک چشم ببیند و شهرداری موفق است که با توجه به شرایط موجود، امید اجتماعی ایجاد کند.

نوروزی با بیان این که «امروز شهردار و همه مدیران شهرستان باید پاسخگویی در همه زمینه ها و کارها» را مد نظر داشته باشند، افزود: فسادگریزی، در دسترس بودن، توجه به کرامت شهروندی، دقت و پایبندی شهردار به جایگاه نظارتی شورا و علم و مدیریت باید مورد توجه شهردار جدید باشد.

او گفت: استقلال رای و استقلال فکر، شجاعت در انجام برنامه، قدرت رایزنی و چانه زنی، استفاده از ظرفیت گروه های سیاسی برای آوردن امتیاز به شهر و لاغیر و استفاده از روش ها و تئوری های مدیریتی علمی، مواردی است که از آقای قدوسی انتظار می رود مد نظر داشته و انجام دهند.

فرماندار دشتستان بیان داشت: در سال گذشته از محل مالیات ارزش افزوده، ۹۲ میلیارد تومان به شهرداری برازجان داده شد و مبلغ واریز شده به حساب شهرداری برازجان در هفت ماه اول سال، ۹۷ میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: از آقای احمدی فرد، سرپرست اول شهرداری، تشکر می‌کنم و آقای عباسی، سرپرست دوم شهرداری نیز نشان داد که می‌تواند کار کند و علی رغم این که می‌دانست شهردار نیست، اما کارها را به خوبی انجام داد و باید از توان او استفاده کرد.

خود را مکلف به همراهی کامل با شورای شهر برازجان می‌دانم/ تحولی شگرف و نوین را در پیش رو خواهیم داشت/ من رهرو مکتب خمینی کبیر، سرباز امام خامنه ای و پیرو راه شهید سلیمانی هستم/ نگاه سیاسی را به هیچ وجه در مدیریت شهری دخیل نخواهم کرد

شهردار جدید برازجان نیز در این مراسم گفت: من خود را قابل و لایق این همه لطف و محبت نمی‌دانم؛ آنچه آبرو که هست، از نگاه رحمت خداوند متعال است و از خدا می‌خواهم که این نگاه برای خدمت به مردم در صراط مستقیم را دریغ نکند.

مرتضی قدوسی فرد افزود: ابتدا از اعضای شورا که اعتماد کردند و من را انتخاب کردند تشکر می‌کنم و همراهی همه اعضای شورا برای ادامه کار را طلب می‌کنم تا روند خدمت گزاری به مردم برازجان تسریع شود و در ادامه مسیر خود را مکلف به همراهی محض با شورای شهر برازجان می‌دانم.

وی بیان داشت: امروز بابت عملکرد ضعیف و منفعت طلبانه برخی مسوولین، اعتماد مردم به مدیران به پایین ترین حد خود رسیده و این کار ما را سخت‌تر می‌کند و آماده هستم که با همکاران خود بیشترین خدمت رسانی به مردم را داشته باشیم تا این اعتماد از بین رفته و لااقل در شهر ما ترمیم شود.

قدوسی ادامه داد: من رهرو مکتب خمینی کبیر، سرباز امام خامنه ای و پیرو راه شهید سلیمانی هستم و دست یاری را به سوی همه مسوولین دراز می‌کنم و هماهنگی محضی خواهم داشت و تمام توان و تلاشم را در این نظام به کار خواهم بست.

وی افزود: به مردم قول می دهم که حافظ منافع مردم و اموال آنها باشم و در این راه تمام کوشش خود را بکنم و در راستای احقاق حق مردم دریغ نکنم و کیسه ای ندوخته ام و در زمان خدمت در شورا هم همین بوده است.

قدوسی ادامه داد: نگاه سیاسی را به هیچ وجه در مدیریت شهری دخیل نخواهم کرد و از دانش همه دوستان استفاده خواهم کرد و از همین جا اعلام می کنم اگر فرد حقیقی و حقوقی با شهرداری مشکل دارد، دعوت می‌کنم به شهرداری مراجعه کنند تا این مشکلات فی مابین حل شود و احتیاجی به مراجع قضایی نباشد.

وی اضافه کرد: در پایان باید بگویم که تحولی شگرف و نوین را در پیش رو خواهیم داشت.

به گزارش «فکرشهر»، در این مراسم از زحمات «محمدحسن محمدی»، شهردار سابق، «بهزاد احمدی فرد» و «امراله عباسی عطیبه»، سرپرستان شهرداری در چند ماه اخیر حضور دوره ششم شورای شهر برازجان، تقدیر شد و «مرتضی قدوسی فرد» به عنوان شهردار جدید این شهر معرفی شد. قدوسی، تحصیل کرده حقوق است و در شورای چهارم، عضو شورا بوده است.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر