يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۶۸۴
جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۷

فکرشهر: امام جمعه اهرم گفت: امروز سیاست داخلی دولت مردان کشورمان سیاست التماس و امتیاز دهی نیست و دیگر تحریم‌های دشمن علیه ما شکست خورده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهرم با اشاره به آغاز مذاکرات هسته‌ای ایران با کشور اروپایی در وین اظهار داشت: بازی تکراری آمریکا و اروپا در مذاکرات رفع تحریم‌ها ایران در شرایطی به پشت میز مذاکره باز گشت که در دوره اول مذاکرات هشت آذر دو سند از طرف وزارت خارجه ایران برای قرار گرفتن به عنوان پایه‌ی توافق‌هایی آینده در اختیار کشورها قرار گرفت با این حال کشورهایی اروپایی از این دو طرح استقبال نکردن و بیان داشتند ایران به دنبال زیاد خواهی و درخواست‌های ایران از جامعه جهانی واقعی نیست.

امام جمعه اهرم بیان کرد: از اظهارات و تحرکات طرف‌های غربی و فضا سازی رسانه‌ای که از اتاق وضعیت صهیونیست‌ها هدایت می‌شود این گونه نتیجه گیری می‌شود که راهبرد مشترک طرف‌های غربی در برابر ایران راهبرد مقصر سازی بود و کشورهای غربی ترجیح داده‌اند که بر سر نپذیرفتن پیشنهادهای ایران و کاهش خواست‌ه های ایران بازی موسوم به متهم سازی را انجام دهند.

وی ادامه داد: نقشه راه آمریکا این است که به وسیله آژانس و بدون رفع تحریم‌ها و انجام تعهدات خود ذیل برجام ایران را وادار کند تعهدات برآمده از توافق سیاسی برجام را انجام دهند.

پهلو زاده یادآور شد: آمریکا و اروپا به خوبی می‌دانند نه ایران سال ۱۴۰۰ سال ۱۳۹۲و۱۳۹۶و نه دولت کنونی مانند دولت قبلی است و نه مذاکره کنندگان کنونی مانند مذاکره کنندگان پیشین ضمن اینکه فضای کنونی افکار کنونی و کار عمومی و نگاه ایرانیان به آمریکا با سال‌های قبل بسی متفاوت است و شرایط منطقه نیز شرایط دیگری است.

امام جمعه بیان کرد: امروز دیگر کشورها از آمریکا حساب نمی‌برند امروز قدرت اول منطقه یک جهان ایران است و سیاست داخلی دولت مردان کشورمان سیاست التماس و امتیاز دهی نیست دیگر تحریم‌های دشمن علیه ما شکست شد.

وی افزود: امروز آمریکا می ترسد همان بلایی که بر سر شوروی آمد بر سر او هم بیاید که به زودی خواهد آمد.

وی تصریح کرد: آخرین حربه آمریکا یی ها این بود که دیگر اجازه ندهد پول‌هایمان به وسیله بانک‌های جهانی به ما منتقل شد اما اکنون دولت انقلابی و مردمی ما به جایی رسید است که دیگر به انتقال پول از طریق بانک‌های بین المللی احتیاجی نداریم خوشبختانه بر اساس جرأت که این دولت دارد بنا بر تحریم شکنی گذاشته شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر