يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۷۲۶
شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

فکرشهر:  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم دفاع قوی از ایران در مجامع بین‌المللی گفت: آشنایی سفرا و دیپلمات‌های ما با توانمندی‌های کشور ضروری است.
 به گزارش فکرشهر، دکتر ابراهیم رضایی در نشست مشترک وزیر، معاونان و روسای نمایندگی‌های وزارت امور خارجه با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و روسای گروه‌های دوستی پارلمانی اظهار داشت: تحقق و پیگیری جدی سیاست‌ها و مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در سیاست خارجی ضروری است.

 رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کشورهای روسیه، عراق، کویت و نیجر افزود: مواضع و بیانات رهبر انقلاب مشخص است و تحقق این مواضع مستلزم باور عمیق به این راه نورانی و آرمان‌های انقلاب است.

 دکتر رضایی با اشاره به اینکه دولت غرب‌گرا کنار رفته و یک دولت انقلابی بر سر کار آمده است خاطرنشان کرد: دفاع از انقلاب اسلامی و مبانی آن در خارج کشور باید با جدیت دنبال شود. دفاعی که اکنون می‌بینیم حداقلی است و باید عملکرد بهتری را شاهد باشیم.

 نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی، حقوق بشر، دموکراسی، فعالیت‌های اتمی و دیگر موارد باید پاسخ دهیم و دفاع خوب و منطقی از مواضع ایران داشته باشیم و از شان ایران دفاع کنیم و به غرب به خاطر جنایات آنها حمله کنیم.

 وی با تاکید بر لزوم آشنایی سفرا و دیپلمات‌های ایرانی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور اضافه کرد: سفرا و دیپلمات‌ها برای دفاع از منافع مردم و نیز توسعه همکاری‌های خارجی باید از توانمندی‌های داخلی آگاهی و اشراف داشته باشند.

 ایشان با اشاره به برگزاری اجلاس پنج روزه سفرا در تهران، گفت: این انتقاد را از وزارت خارجه داریم که همه پنج روز اجلاس سفرا در تهران و متمرکز برگزار شد در حالی که انتظار می‌رفت یک روز را هم در پارس جنوبی به عنوان پایتخت انرژی ایران و یا دیگر مناطق کشور برگزار می‌کردید تا دیپلمات‌ها با ظرفیت‌های کشور بیشتر آشنا شوند.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارتباط دیپلمات‌ها با فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی را ضروری دانست و ادامه داد: باید این ارتباط تقویت شود و فعالان حوزه‌های مختلف به هم متصل شوند تا در نهایت منجر به انتفاع ملت ایران شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر