جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۸۲۵
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵

فکرشهر: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از تامین ۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی تا پایان سال خبر داد و گفت: این اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های منطقه ویژه پارس هزینه می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سخاوت اسدی افزود: در چند ماه گذشته اقدامات خوبی در خصوص تقویت و تثبت منابع درآمدی و وصول مطالبات سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس انجام شد که طی آن تامین اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی تا پایان سال انجام می‌شود.

وی از تثبیت مجوز‌های قانونی برای تحصیل منابع مالی بیشتر خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده از شورای عالی مناطق آزاد، مقرر شده است تا بخش قابل توجهی از نیاز‌های مالی این سازمان برای توسعه زیرساخت‌ها و حفظ محیط زیست تامین اعتبار شود.

اسدی با تاکید بر نقش محوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در توسعه زیرساخت‌های این منطقه استراتژیک افزود: در بحث مهار سیلاب‌ها به عنوان اولویت اول ما در سال جاری نیز اقدامات موثری انجام شده است و ضمن انجام چندین طرح در این خصوص مقرر شده است تا ساخت چندین سد و آبراهه برای جلوگیری از آسیب به خطوط انتقال و پالایشگاه‌ها نیز تا پایان سال اجرایی شود.

به گفته اسدی توسعه ظرفیت‌های بندری و افزایش ظرفیت و ساماندهی خطوط انتقال و توزیع برق در منطقه، به همراه اجرای طرح‌های مربوط به شبکه‌های توزیع و انتقال آب از دیگر بحث‌های محوری این سازمان است.

وی در خصوص شیوه‌های اجرای طرح‌های مسئولیت اجتماعی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز اظهار داشت: بسته ویژه‌ای در این خصوص در دست تهیه است که تا یک ماه آینده به هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران تقدیم خواهد شد.

اسدی از ساخت چندین مجموعه ورزشی، طرح آبرسانی و ساخت مدرسه تا دهه فجر نام برد و گفت: حدود ۷۰ درصد از طرح‌های تعریف شده در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی به تمرکز سازمان منطقه ویژه پارس بر مقوله توانمندسازی نیرو‌های بومی منطقه نیز اشاره کرد و افزود: طبق مصوبه سفر مقام معظم رهبری و بر اساس تفاهمنامه این سازمان با سازمان فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در خصوص آموزش نیرو‌های بومی، تاکنون حدود ۱۵ هزار نفر از بومیان منطقه، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را دریافت و مشغول به کار شده اند.

اسدی گفت: امسال با توجه به نیاز منطقه به مشاغل تخصصی در صنعت نفت، قراردادی با سازمان فنی و حرفه‌ای برای آموزش مشاغل تخصصی صنعت نفت به ویژه در بخش‌های توسعه صنایع و طرح‌های در دست اجرا آماده شده است که به زودی امضا می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر