پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۴۵۰
سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸

فکرشهر: رئیس شورای اسلامی شهر بیدخون گفت: ایجاد آلودگی صوتی و بوی شدید گاز از نیروگاه گازی سیکل ترکیبی بیدخون امان مردم را بریده است.

به گزارش فکرشهر، علی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در روزهای گذشته نیروگاه سیکل ترکیبی شهر بیدخون با ایجاد آلودگی صوتی و انتشار بخار و گاز موجب آزار و اذیت مردم شهر می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بیدخون خاطرنشان کرد: این رویه هر چند ماه یک بار مشاهده می‌شود و گلایه‌های شدید مردم را به دنبال داشته است.

وی بیان کرد: شهر بیدخون یکی از شهرهای آلوده شهرستان عسلویه است که در همسایگی چندین پالایشگاه گاز پارس جنوبی قرار داشته و چسبیده به این نیروگاه است.

تبدیل بیدخون به کانون آلودگی

صالحی ادامه داد: این امر سبب شده است که بیدخون اکنون به یکی از اصلی‌ترین کانون‌های آلودگی آب و هوا و صوت در منطقه عسلویه تبدیل شود.

وی تصریح کرد: بی هیچ اغراق، انتقال آلودگی موجود بویژه در مواقع وزش بادهای شمالی در کنار بوی شدید گاز نفس و امان این مردم نجیب را بریده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیدخون ادامه داد: نیروگاه گازی بیدخون موظف است همه مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال مردم این شهر را اجرا کند.

وی افزود: این امر مصادیق متعددی از جمله به حداقل رسانیدن آلودگی صوتی و هوایی، پرداخت عوارض شهری مربوطه و یا حتی مشارکت در اشتغال‌زایی برای جوانان این شهر را شامل می‌شود؛ امری که متأسفانه تا این لحظه به هیچ وجه صورت نگرفته است.

طرح دعاوی کیفری و حقوقی

صالحی بیان کرد: شورای شهر تصمیم گرفته است تمامی گزینه‌های قانونی از جمله طرح دعاوی کیفری و حقوقی جهت احقاق حقوق شهروندان بیدخون را با جدیت تمام پیگیری کند.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌ها و مذاکرات متعدد شورای اسلامی و شهرداری بیدخون، اداره محیط زیست شهرستان به‌صورت جدی و قاطعانه به موضوع ورود کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیدخون گفت: از این‌رو امیدواریم دیگر مسئولین ذیربط که همواره با دستورات ویژه و تصمیمات گره‌گشای خود دغدغه‌مندی خود نسبت به احقاق حقوق عامه مردم شهرستان را اثبات کرده‌اند این بار نیز مساعدت‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر