جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۵۱۹
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳

فکرشهر: مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه گفت: تعمیرات اساسی واحد‌های نیروگاهی در این نیروگاه سیکل ترکیبی با تکیه بر دانش و نیرو‌های بومی در حال اجراست.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، ابوالفضل حسین آبادی افزود: تعمیرات اساسی واحد یک گازی و واحد بخار نیروگاه  انجام و  به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است و واحد دوم نیروگاه گازی هم ظرف یک هفته آینده با پایان تعمیرات اساسی به شبکه سراسری برق متصل خواهد شد.
 
مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه با اعلام اینکه این نیروگاه توان تولید ۴۸۲ مگاوات برق را در شرایط استاندارد داراست، عنوان کرد: افزایش پایداری شبکه برق، افزایش میزان بهره‌وری نیروگاه‌ها و جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی از اهداف اصلی انجام تعمیرات اساسی است.
 
وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته تعمیرات اساسی در بازه‌های زمانی ۷۵ تا ۹۰ روز انجام شده است، تاکید کرد: مجموعه مپنا با تکیه بر دانش بومی و نیروی انسانی توانمند توانسته این بازه را به زیر ۳۰ روز کاهش دهد.
 
 حسین آبادی عنوان کرد: اهمیت سرعت انجام تعمیرات اساسی به گونه‌ای است که به ازای کاهش هر یک ماه از زمان تعمیرات اساسی می‌توان بیش از ۱۵۰ مگاوات انرژی را در واحد‌های سیکل ترکیبی ذخیره داشت.
 
وی گفت: مجموعه مپنا اکنون به صورت همزمان تعمیرات اساسی ۱۳واحد نیروگاهی را در حال اجرا دارد و تا پایان امسال این مجموعه تعمیرات اساسی ۵۵ واحد نیروگاهی را انجام خواهد داد.
 
وی افزود: برای تعمیرات اساسی ۳ واحد نیروگاهی در نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه بیش از ۲۵ هزار نفر ساعت کار بدون حادثه انجام شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر