سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۵۱۶
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۹

فکرشهر: معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‎‌های دانشگاه پیام نور گفت: امسال ۱۶۰ هزار دانشجو این دانشگاه را به عنوان انتخاب اول برگزیدند که براساس آمار وزارت علوم تحقیقات و فناوری بیشترین قبولی در رشته‌های تحصیلات تکمیلی مراکز آموزش عالی کشور دانش آموختگان پیام نور هستند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد جمال زاده روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر افزود: این افتخار و اعتماد مردمی یک سرمایه اجتماعی خوب برای دانشگاه پیام نور است که با تلاش این مجموعه محقق شده است.

وی اظهار کرد: در برخی از مناطق مرزی و محروم تنها مرکز آموزش عالی و دانشگاه موجود پیام نور است که با پویایی و فعالیت خود رشد و تعالی را رقم زده است.

جمال‎ زاده ادامه داد: مراکز دانشگاهی پیام نور باید برای حل مسائل و مشکلات و بویژه آسیب ‎های اجتماعی شهرهای محل استقرار خود برنامه داشته باشند زیرا کشور مشکلات زیادی دارد که دانشگاه باید در این عرصه ها و بویژه آسیب‌های اجتماعی نقش آفرین باشد.

وی بیان کرد: در هر منطقه یک آسیب فراوانی بیشتری دارد که دانشگاه باید به سهم خود یکی از این آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و در نشست با سیاست‌گذاران مشکلات را حل کنند.

جمال‎ زاده گفت: اگر دانشگاه نتواند حلال مشکلات جامعه باشد بدون تردید با مدرسه هیچ تفاوتی ندارد و در این موضوع اقدام و عمل نیاز محیط دانشگاه است.

وی عنوان کرد: برای حل مشکلات باید دانشگاهی مانند پیام نور استان بوشهر که از ظرفیت‎ های بالایی نیز برخوردار است در حل مشکلات این استان تاثیرگذار واقع و تبدیل به یک الگو شود.

جمال زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اخلاق حکم می‌کند، تلاش های گذشتگان را قدردان باشیم زیرا زمینه رشد و پیشرفت دانشگاه را رقم زدند.

معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‎‌های دانشگاه پیام نور بیان کرد: از الزام‌های مهم در امانت‌داری و گرفتن  سمت‌ها مراقبت، دغدغه‌مندی و جلوگیری از دست اندازی، کاهلی و سستی است.

جمال زاده ادامه داد: جامعه دانشگاه نیاز به مدیرانی کارآمد، خلاق و تحول آفرین دارد و مدیری که نتواند از دل تهدیدها فرصت طلایی بسازد، هیچ‌گاه قابلیت خلاقیت و تحول ندارد.

وی اظهار کرد: دانشگاه به گفته امام راحل (ره) مبدا تمام تحولات و مقدرات کشور است که این نشان از کارکرد بسیار بالای دانشگاه است و دانشگاه خوب یک ملت را سعادتمند و برعکسش جامعه را به عقب می‌راند.

جمال‌ زاده ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب دانشگاه برای هر کشور در واقع همه چیز است و دانشجو تضمین کننده هر جامعه است که همگان باید به این مسئولیت اهتمام جدی داشته باشند.

وی عنوان کرد: دانشگاه از دو شاخص روشن زندگی آینده یک جامعه است و یک جامعه برای دین پروری، اخلاق مداری و رشد توسعه علمی باید به مرکزهای دانشگاهی خود توجه کند.

جمال‎‌ زاده تاکید کرد: تحرک، نشاط و مدیریت علمی از الزام‌‎های یک محیط دانشگاهی است و تحقق این مهم بدون تردید نشان از پویایی، رفاه و توسعه ملی جامعه است.

وی گفت: اگر دانشگاه‌ها در الگوسازی و تربیت موفق نیستند یکی از عوامل آن این است که برخی از استادان وقت کافی و لازم برای دانشجویان ندارند که در این زمینه باید اهتمام جدی‌‎تری حاصل شود.

جمال زاده با اشاره به تغییر مدیریت دانشگاه پیام نور استان بوشهر عنوان کرد: عملکرد بحرانی مدیر سابق دانشگاه بسیار افتخارآمیزبوده و از لحاظ شخصیتی همواره متواضع، فروتن، دنیا دیده و صاحب برنامه بود.

وی یادآور شد: محمد چمکوری مدیر جدید دانشگاه پیام نور استان بوشهر نیز در عرصه های ملی و بین المللی نقش آفرین بوده وانتظار می رود این رویه همچنان با صلابت تداوم داشته باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور بوشهر با گرامیداشت ۱۹ دی ماه سالروز عملیات کربلای ۵ و یاد و خاطره شهدای این عملیات گفت: پیام نور بزرگترین دانشگاه مردمی در کشور و به نوعی دانشگاه فقرا است چراکه در این مراکز راه تحصیل برای همه قشرها و سنین باز است.

محمد چمکوری افزود: این دانشگاه در دنیا جایگاه دارد و هر چیز و حرفی باید مستند باشد که دانشگاه پیام نور نیز در ایران و حتی خارج از ایران ریشه دارد.

وی ادامه داد: رئیس سابق دانشگاه درخت دوستی و مودت را بخوبی در دل‌ها کاشتند و همواره در نشست‌های و برنامه‎‌های مختلف دانشگاه حضوری فعال داشتند.

چمکوری ادامه داد: پست‎‌ها امانت است که باید در دوران مربوط به آن امانت‌داری وجود داشته باشد و در این مسیر عهد می‎‌بندم که از عدالت و انصاف خارج نشوم.

وی عنوان کرد: در مسیر ارتقای علمی دانشگاه نیاز به کمک همگان و از همه نخبگان و اندیشمندان در این مسیر انتظار دارم، پیشگام شوند.

چمکوری گفت: در این راستا تاسیس یک مجله علمی پژوهشی الکترونیک به زبان‌های فارسی و عربی، رسیدگی به وضعیت زیرساخت و ظاهر دانشگاه و برگزاری سمینارها و کنفرانس ملی علمی در اولویت قرار دارد.

وی اظهار کرد: دانشگاه باید به دل جامعه رفته و تاثیرگذاری لازم را داشته باشد که در این زمینه با هدف ارتقای فرهنگی در استان بوشهر ویژه برنامه‌های متنوعی اجرایی خواهد شد.

چمکوری ادامه داد: در این مسیر باید برای قشر کودک جامعه نیز برنامه داشت که یکی از این برنامه‌ها آموزش علم حقوق و فقه برای کودکان است چراکه علم حقوق جدا از علم فقه نیست.

در این مراسم، محمد چمکوری به عنوان رییس جدید دانشگاه پیام نور استان بوشهر معرفی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر