يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۷۲۷
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۳

فکرشهر: رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: محور بوشهر - شیراز حدفاصل پلیس راه تا شهر "دالکی" که بر اثر آب گرفتگی جاده مسدود شده بود، پس از گذشت ۴۵ دقیقه بازگشایی شد.

به گزارش فکرشهر، سرهنگ صادق مزارعی افزود: هم اکنون تردد خودروها و وسایل نقلیه در این محور به صورت روان در حال انجام است.

وی بیان کرد: با وجود باز بودن همه راه های ارتباطی این استان از رانندگان انتظار است با توجه به لغزندگی جاده ها از سفرهای غیرضرور اجتناب کنند.

مزارعی ادامه داد: همچنین باتوجه به انجام عملیات راهداری مسیر دالکی به برازجان و بالعکس در محدوده روستای دهقاید، کمربندی برازجان همچنان بسته است و رانندگان برای تردد باید محور جایگزین را انتخاب کنند.

وی عنوان کرد: باتوجه به کاهش میزان اصطکاک لاستیک خودروها با جاده و کاهش دقت ترمز در روزهای بارانی رانندگان باید رعایت فاصله طولی لازم (۲ برابر روزهای عادی) را داشته باشند.

مزارعی ادامه داد: همچنین رعایت قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی و توجه به توصیه‎‌های پلیس باید مورد توجه جدی رانندگان در روزهای بارانی قرار گیرد.

وی در ارتباط با میزان سوانح جاده‌‏ای استان بوشهر طی فعالیت سامانه بارشی اخیر عنوان کرد: تا این لحظه در اثر فعالیت سامانه بارشی سانحه‌‏ای در این استان رخ نداده است که انتظار می‌‏رود با قانون محوری رانندگان همچنان این وضعیت تداوم داشته باشد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با فعالیت سامانه بارشی اخیر بیشترین میزان بارش در دیلم و بادوله شهرستان دشتی این استان ۴۸ میلیمتر به ثبت رسید.

محمدرضا انصاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بعد از دیلم و بادوله میزان بارش در گناوه، خارگ، برازجان، کنگان، جم، خورموج، عسلویه، دیر، بوشهر و اهرم نیز به ترتیب با ۴۳.۵، ۲۲.۴، ۲۰.۹، ۱۵، ۱۳، ۱۲.۹، ۹.۵، ۸.۶، ۷.۷ و ۵.۵ میلیمتر گزارش شد.

وی بیان کرد: فعالیت این سامانه بارشی تا فردا یکشنبه تداوم دارد و از روز دوشنبه نیز سامانه بارشی جدیدی این استان را تحت تاثیر قرار می‎‌دهد.

انصاری ادامه داد: فعالیت سامانه جدید بیشتر با تمرکز در مناطق جنوبی و برخی از مناطق مرکزی استان بوشهر خواهد بود.

وی اظهار کرد: فعالیت این سامانه‌های بارشی در استان بوشهر به شکل باران، رگبار پراکنده و رعد و برق پیش بینی شده است.

انصاری افزود: تا روز یکشنبه به سبب وزش تندبادهای جنوبی، خلیج فارس، سواحل و فراساحل استان بوشهر به تناوب مواج پیش بینی می‌‎شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر