دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۰۰۷
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸

فکرشهر: رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: هنر و فرهنگ زنجیر به هم پیوسته است که برای رشد این حوزه‌ها باید اقتصاد هنر در استان جدی گرفته شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، امید پارسایی‌فر روز چهارشنبه در بازدید نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم از حوزه هنری استان بوشهر اظهار کرد: باید سالانه یک پروژه مهم هنری برای این استان تعریف شود که نمونه موفق آن در استان‌های مازندران «سریال پایتخت»، کرمانشاه «نون خ» و مشهد مقدس با ساخت سریال نوروزی است که توانستند بخشی مهم از ظرفیت های گردشگری خود را بهبود ببخشند.

پارسایی‌فر ادامه داد: استان بوشهر با وجود نیروگاه اتمی، پتروشیمی‌های متعدد و لقب پایتخت انرژی مطرح است که انتظار می‌رود با وجود این ظرفیت‌ها مسئولیت‌های اجتماعی این  سازمان ها تجمیع و تحت نظارت یک شورا اجرایی شود.

وی گفت: این شورا باید با حضور استاندار، نماینده مجلس و سایر مدیران ارشد ذیربط بتواند در همه ابعاد جامعه پروژه‌های هنری کلان برای ارائه تصویر بهتر و جذاب‌تر  از استان بوشهر در سطح ملی تلاش‌ کند.

پارسایی فر یادآور شد: برگزاری رویداد فرهنگی و هنری هزینه بردار است و باید در قبال برگزاری چنین رویدادهایی نیازهای معیشتی هنرمندان نیز تامین شود.

وی ادامه داد: چنانچه برای مقوله فرهنگ و هنر به صورت جدی تصمیم گیری نشود زنگ خطر برای حوزه های متعدد در جامعه زده خواهد شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: محور مقاومت در استان بوشهر مربوط به مقطعی خاص نبوده و موضوعی است که از دیرباز تا کنون با ایستادگی ،مجاهدت و ایثار مردم استان بوشهر متبلور شده است.

عبدالکریم جمیری افزود: در این ارتباط حوزه هنری استان بوشهر به عنوان مجموعه‏‌ای کارآمد توانسته با حضور کارکنان باسابقه، توانمند و متخصص اقدام‎‌های چشمگیری برای معرفی نقش استان بوشهر در محور مقاومت به تصویر بکشد.

وی ادامه داد: فرهنگ به گفته رهبر معظم انقلاب به منزله اکسیژن محسوب شده و با این تفسیر بی توجهی به این حوزه معنی و مفهومی ندارد.

جمیری افزود: هنر، مهم‌ترین ابزار زیباسازی فعالیت‌های فرهنگی است که بدون تردید کم توجهی به این مساله وضعیت فرهنگی استان بوشهر را نگران می‌کند.

وی گفت: موضوع فرهنگ بویژه در استان بوشهر از هر لحاظ با وجود پیشینه و زمینه منحصر به فردی که دارد باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

در این آیین از زهرا تعجب همسر شهید مسعود خلعتی، خواهر شهید جاوید الاثر  تیمور تعجب و از شاعران فعال حوزه هنری بوشهر تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر