شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۲۳۷
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

فکرشهر: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر روز یکشنبه درآیینی با حضور مسئولان محلی نمایشگاه صنایع دستی در شهر دیر استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا،  در این آیین امام جمعه دیر گفت: یکی از دستاورد انقلاب اسلامی خودباوری و تکیه بر توانمندی نیروی داخل است.

حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: قبل از انقلاب، مسئولان کشور مردم را تحقیر می کردند اما بعد از انقلاب مردم عزتمند و بزرگ شدند.

وی گفت: نمایشگاه صنایع دستی، استعداد بانوان و دختران را نشان می دهد و این استعدادها زمینه اشتفال و کمک به تامین معیشت زندگی خانواده ها می شود.

فرماندار دیر گفت: صنایع دستی یکی از بخش های مهم مورد توجه و تاکید است و با هدف توسعه مشاغل خانگی باید تقویت شود.

یونس باربرز افزود: این صنایع به‌عنوان یکی از شاخصه‌های هویتی جوامع شناخته می‌شوند که نقشی مهم در تولید و توسعه اشتغال ایفا می‌کنند.

وی گفت: مرکز فنی و حرفه ای و میراث‌فرهنگی باید زمینه را برای بسط فعالیت فارغ‌التحصیلان و افراد مجرب در این حوزه فراهم آورند.

فرماندار دیر با اشاره به کمبود فضای صنایع دستی در شهرستان بیان کرد: کمبود مکان فعالیت این حوزه احساس می‌شود و فراهم شدن محل دائمی برای این نوع نمایشگاه‌ها ضروری است.

رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان دیر گفت: این نمایشگاه با ۲۷ غرفه در زمینه صدف سازی، گلیم، فرش، گبه، حصیربافی، کپوبافی و سفال توسط آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای و هنرمندان آزاد در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

حسین درویشی افزود: مرکز فنی و حرفه ای در زمینه آموزش هنرمندان درتمام زمینه ها فعالیت خوبی دارد و اولین دوره مسابقات آزاد مهارت صدف سازی استان بوشهر در این شهرستان برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر