دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۴۸۳
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶

فکرشهر: به مناسبت دهه مبارک فجرآیین افتتاح پاسگاه محیط بانی کوه نمک استان بوشهر با حضور معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، حسن اکبری در این آیین گفت: متاسفانه امروزه به‌جایی رسیدیم که شماری از جمعیت گونه‌های برجسته حیات‌وحش ازجمله آهوان منطقه را از دست داده‌ایم.
 
وی افزود: طبیعت کشور به دلیل تولید انبوه زباله، خسارت‌های جبران‌ناپذیری به آن وارد شده و کیفیت خود را ازدست داده است، آن هم در کشوری که جزء ۱۰ کشور متنوع به لحاظ تنوع زیستی در سطح دنیا  محسوب می‌شود.
 
معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: بی‌شک گسترش هرچه بیشتر پاسگاه‌های محیط‌بانی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست می‌تواند به حفاظت و حراست از حیات‌وحش و تنوع زیستی کمک کند.
 
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر نیز با بیان اینکه پاسگاه محیط‌بانی کوه نمک نخستین پاسگاه اثر طبیعی ملی استان محسوب می‌شود، گفت: امروز یکی دیگر از فعالیت‌های هدفمند و اصولی در مدیریت مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست استان در این منطقه آغاز شده است.
 
فرهاد قلی نژاد عنوان کرد: حفظ این اثر طبیعی ملی می‌تواند برای نسل کنونی و نسل‌های آینده فرصت‌های شغلی بسیار زیادی را ایجاد کند و درباره گردشگری زیست‌محیطی نیز می‌تواند جوامع محلی را در زمینه حفاظت از این اثر ملی به‌پای کار آورد.
 
کوه نمک یا «گنبد نمکی» استان بوشهر با مساحت هزار و ۳۶۶ هکتار و ارتفاع ۱۳۵۰ متر یکی از بزرگ‌ترین، فعالترین و زیباترین گنبد‌های نمکی ایران و خاورمیانه است، داشتن چشم‌انداز‌های زیبا، انواع سنگ‌های نمکی، غار‌های طبیعی و طبیعت بکر درون آنها، آبشار و بلور‌های نمکی، گردشگران بسیاری را برای تفریح و کوهنوردی به طرف خود جلب کرده‌ است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر