دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۷۲۲
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۸

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: من فکر می‌کنم اگر ما درست کار کنیم تا سه سال آینده این استان می‌تواند صادر کننده آب باشد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، احمد محمدی زاده صبح امروز در حاشیه آغاز عملیات اجرای آبرسانی به ۳۹ روستای استان بوشهر اظهار کرد: با همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمایت‌های دولت انقلابی با یک حرکت جهادی برای اصلاح و تکمیل خطوط آبرسانی به روستاها از سوی قرارگاه محرومیت زدایی نیروی دریایی سپاه انقلاب اسلامی فاز اول عملیات اجرای آبرسانی به ۳۹ روستای استان بوشهر شروع شده است.

وی اضافه کرد: در این فاز خطوط لوله ۱۷۳ روستا از سراسر استان بوشهر بازسازی می‌شوند و این روستاییان از آب پایدار و مطمئن برخوردار خواهند شد. در فاز بعدی نیز تعداد بیشتری از روستاها تحت پوشش قرار می‌گیرند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: خدمت رسانی در دولت مردمی تنها در حوزه آب و فاضلاب نیست بلکه در تمامی حوزه‌ها پروژه‌های متعددی به همت دولت و بخش خصوصی آغاز  می‌شود و استان بوشهر در حوزه عمران و آبادی سرعت و شتاب خوبی به خود خواهد دید.

محمدی‌زاده با بیان اینکه استان بوشهر سهمیه‌های آب مشخصی دارد، افزود:  بیش از ۳۸۰ هزار مترمکعب آب در این استان استفاده می‌شود که بیش از ۹۰ درصد آب مصرفی از خارج از استان بوشهر تامین می‌شود. بخش عمده‌ای از خط لوله محرم و بخش دیگر از کازرون می‌آید.

وی عنوان کرد: آب شیرین کن‌ها وقتی وارد مدار می‌شوند کسری و کمبود آب در استان بوشهر را جبران می‌کنند.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: دیروز آب شیرین کن جزیره شیف وارد مدار شد، امیدواریم حداکثر تا آخر فروردین آب شیرین‌کن وحدتیه وارد مدار شود، آب شیرین‌کن "مپنا" سرعت گرفته است و ۵۰۰۰ متر مکعب از آب شیرین کن "نور ویژه" وارد مدار شده و امیدواریم تا سه ماه دیگر ۱۲ هزار مترمکعب دیگرش نیز وارد مدار شود.

محمدی‌زاده با بیان اینکه سدها یکی از منابع اصلی تأمین آب استان بوشهر هستند، اظهار کرد: بهای تمام شده آب سدها ارزان است. در هفته گذشته از ۴۰۰ اصلی استان بوشهر که در حال ساخت هستند بازدید شد.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود سرعت عملیاتاجرایی سدها در استان بوشهر شتاب بگیرد، گفت: آب پایدار در حوزه کشاورزی و شرب استان از طریق سدها است و به دنبال آغاز عملیات اجرایی سدهای جدید در سال آینده هستیم.

صبح امروز عملیات اجرایی آبرسانی به ۳۹ روستای استان بوشهر امروز در استان بوشهر انجام شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر