سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: جشنواره پژوهشی علامه بلادی بوشهری 13 آذر امسال در بوشهر برگزار می شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه بوشهر گفت: جشنواره پژوهشی علامه بلادی به عنوان یک کار بنیادی، علمی و پژوهشی باید سرانجام خوبی داشته باشد.\n\nآیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه شنبه درنشست با برخی مسوولان فرهنگی و اعضای دبیرخانه جشنواره علامه بلادی بوشهر افزود: درسال گذشته با برگزاری دوهمایش تجلیل از مفاخر روحانیت و یادواره شهدای روحانی استان بوشهر در معرفی عظمت تاریخ علمای این استان موثر واقع شد.
کد خبر: ۱۰۶۹۱
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰

فکرشهر: جشنواره پژوهشی علامه بلادی بوشهری 13 آذر امسال در بوشهر برگزار می شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه بوشهر گفت: جشنواره پژوهشی علامه بلادی به عنوان یک کار بنیادی، علمی و پژوهشی باید سرانجام خوبی داشته باشد.

\n\n

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه شنبه درنشست با برخی مسوولان فرهنگی و اعضای دبیرخانه جشنواره علامه بلادی بوشهر افزود: درسال گذشته با برگزاری دوهمایش تجلیل از مفاخر روحانیت و یادواره شهدای روحانی استان بوشهر در معرفی عظمت تاریخ علمای این استان موثر واقع شد.

\n\n

وی اضافه کرد: جشنواره علامه بلادی با موضوعات خاص و ویژه روحانیت برگزار می شود و می تواند راهگشای بسیاری از کارها در سطح ملی باشد.

\n\n

امام جمعه بوشهر ادامه داد: از زمان شکل گیری دبیرخانه این جشنواره بسیاری از طلبه های حوزه های علمیه نوشتن مقاله و پایان نامه خود را در این زمینه آغازکرده اند و آن را در روز 13 آذرسال جاری ارایه می کنند.

\n\n

صفایی بوشهری با تاکید بر برگزاری هر چه باشکوه تر این جشنواره گفت: دبیرخانه این جشنواره تصمیم دارد آن را در سطح طلاب و در آینده در فضای ملی و فراملی انجام دهد.

\n\n

وی اظهارکرد: برگزاری باشکوه این جشنواره نیازمند عزم همگانی و باعث افتخار استان بوشهر است.

\n\n

صفایی بوشهری یادآور شد: روحانیت در استان بوشهر در چند سال اخیر شکل جدیدی به خود گرفته و این استان به عنوان یک قطب در جنوب ایران و خلیج فارس شناخته شده است.

\n\n

امام جمعه بوشهر گفت: این استان به لحاظ سخت افزاری در بخش حوزه های علمیه نخستین استان در کشور است طوری که هم اکنون 90 هزار متر مربع زیرساخت در آن ایجاد شده و با همکاری مسوولان بزودی این فضا به 210 هزار متر مربع با شاخص های توسعه حوزوی می رسد.

\n\n

صفایی بوشهری اضافه کرد: با توجه به این پیشرفت نیازمند استادان بنام آموزشی و پژوهشی بیشتر در استان هستیم که بوشهر را به عنوان قطب حوزوی جنوب ایران و خلیج فارس معرفی کنند.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، وی ادامه داد: طلاب و علمای سابق استان بوشهر نشان دادند ،همه کرسی های کشورهای عربی را مدیریت کردند و هیچ بعدی در این معنا نیست، باید در اندیشه و نگاه های خود بیشتر از اینها بیندیشیم و کارهای بزرگتری را انجام دهیم و کوتاه نظری را در استان ممنوع کنیم.

\n\n

صفایی بوشهری بیان کرد: دانشنامه جامع علمای استان بوشهر در حال تدوین و طراحی است و با جمع آوری زندگینامه آنان بزودی به چاپ می رسد. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر