جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۲۷۸
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶

فکرشهر: مدیر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر گفت: در سال جاری ۷۹۸ میلیارد تومان از کالاهای موجود در انبارهای این سازمان تعیین تکلیف شد که بخش عمده آن پس از سفر مهرماه رئیس جمهور به این استان انجام گرفته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدقاسم صادقی افزود: در ۱۱ ماه امسال ۱۶۰میلیارد تومان از کالاهای اموال تملیکی در استان بوشهر به فروش رسید که نسبت به کل سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: از میزان کالاهای فروش شده بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان آن پس از سفر رئیس جمهور در مهرماه محقق شده است.

صادقی ادامه داد: کالاهای فروش رفته شامل پارچه، لوازم خانگی مانند چینی آلات و بلورجات بوده است.

وی گفت: برخی از کالاها غیرقابل فروش نیز شامل البسه است که در راستای حمایت از تولیدات داخل امکان فروش آن وجود ندارد.

صادقی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۵۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از کالاهای موجود در انبارهای سازمان اعاده شد ( کالاهای متروکه‌ای که به گمرک بازگردانده شدند) که این میزان نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲ برابری  تجربه کرده است.

وی اظهار کرد: در مدت یاد شده میزان کالاهای استردادی به صاحبان کالا نیز ۳۸۵ میلیارد تومان گزارش شده‌است.

صادقی افزود: همچنین ۱۸۸ میلیارد تومان کالا شامل لوازم بهداشتی، پودرهای بدن‌سازی و لوازم قمار به عنوان کالاهای تاریخ گذشته، رد شده از سوی بهداشت و فاقد قابلیت مصرف انسانی، بوده است.

وی گفت: در مجموع در ۱۱ ماه ۷۹۸ میلیارد تومان کالا در استان بوشهر تعیین تکلیف شد که نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۱۵۰ درصدی نشان می‌دهد.

صادقی اظهار کرد: از این میزان کالای تعیین تکلیف شده، ۴۸۲ میلیارد تومان آن مربوط به چهار ماه اخیر و پس از سفر رئیس جمهور به استان بوشهر است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اکنون در استان بوشهر انبار اختصاصی ندارد و این منجر شده تا سالانه  بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه به این سازمان در استان بوشهر تحمیل شود.

صادقی گفت: احداث انبار اموال تملیکی در بوشهر نیازمند ۲۰ هزار مترمربع زمین و ۲ میلیارد تومان اعتبار است.

وی اظهار کرد: وجود سه انبار تخصصی و هر کدام به مساحت سه هزار مترمربع بدون تردید به نگهداری مناسب‌تر کالاها در استان بوشهر نیز کمک خواهد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر