دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۲۹۹
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۹

فکرشهر: نخستین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای هنرهای تجسمی در شهر سیراف شهرستان کنگان در جنوب استان بوشهر روز دوشنبه در آیینی افتتاح شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر در این آیین گفت: کشف، رشد و ارتقای استعدادهای هنری در جنوب استان بوشهر و شهر سیراف، از هدف‌های راه اندازی این آموزشگاه هنری است.

وی ادامه داد: پیش از این نیز ۲ آموزشگاه در رشته مراقبت و زیبایی در شهرهای بوشهر و جم در هفته جاری افتتاح شده است.

دراهکی ضمن تأکید بر اینکه ظرفیت‌های موجود فرهنگی و هنری بخش خصوصی، جامعه را در رسیدن به درجه مورد قبول فرهنگی و هنری بی نیاز می‌کند، اضافه کرد: آموزشگاه های آزاد مهارتی بازوی توانمند سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای توسعه آموزش‌های حوزه مهارت به شمار می روند.

وی اظهار کرد: توان و بضاعت دولت برای برآورده کردن نیازهای آموزشی و مهارتی متقاضیان و جویندگان کار محدود است و با گسترش آموزشگاه‌های آزاد می توانیم این خلاء را پر کنیم و فرهنگ مهارت را در جامعه توسعه ببخشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر اضافه کرد: در دوره جدید بناست متقاضیان واجد شرایط راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای در کمترین زمان ممکن مجوز فعالیت دریافت کنند.

دراهکی یادآور شد: در زمان حاضر ۲۱۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در حوزه های مختلف فنی، صنعتی، خدماتی، فرهنگ و هنر و کشاورزی در استان بوشهر فعال هستند و راه اندازی ۱۶ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای دیگر نیز در این استان در دستور کار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با بیان اینکه هرچه حوزه های فنی ما بیشتر باشد میزان خدمت رسانی به مردم افزایش می یابد، تاکید کرد: به دنبال جریان سازی مهارت هستیم تا در سبد خانواده ها قرار گیرد و تلاش می شود مسیر از مدرک گرایی به مهارت آموزی سوق یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر