پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۳۸۹
سه‌شنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بیش از ۸۴ هزار قلم کالا مشمول درج قیمت تولید کننده است.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، سید حسین حسینی افزود: یکی از موضوعاتی که سال‌ها مردم از آن گلایه داشتند تخفیفاتی بود که به وسیله برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحد‌های صنفی وعده داده می‌شد و قیمت واقعی کالا نامعلوم بود. به این صورت که کالا‌هایی که قیمت تولیدکننده یا مصرف کننده بر روی آن درج شده بود با تخفیف در بازار عرضه می‌شد در صورتی که تخفیف‌ها غیرواقعی بود.

وی گفت: همین موضوع باعث شد درج قیمت تولیدکننده روی کالا به عنوان یکی از طرح‌های وزارت صمت در سال ۱۴۰۰ مطرح شود که در همین زمینه بیش از ۸۴ هزار قلم کالا شناسایی شد که مشمول درج قیمت تولید کننده است.

حسینی اضافه کرد: از اواخر آذر اولین مرحله درج قیمت اجرا شد که تا کنون ۴ مرحله درج قیمت تولید کننده برای کالا‌های خاصی که شناسایی شده، انجام گرفته است و ۲۳ بهمن نیز آخرین مرحله درج قیمت صورت گرفت.

وی بیان کرد: مرحله اول درج قیمت شامل انواع آب میوه، آب معدنی، ماءالشعیر، نوشابه گازدار، غذاساز، نوشیدنی ساز، چرخ گوشت و ماکروویو و مرحله دو شامل انواع پودر لباسشویی، دستمال کاغذی، یخچال فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی و مرحله سوم شامل لنت ترمز، فیلتر روغن، روغن موتور، محصولات شوینده، انواع کنسرو‌ها، ترشی‌ها و ماکارونی و مرحله چهارم شامل انواع کیک و کلوچه، بیسکویت، چیپس، پفک، لوازم خانگی، صوتی و تصویری، بسته بندی خشکبار، غلات، آجیل، قهوه، چای، دمنوش، بسته بندی ادویه‌ها و لوازم یدکی خودرو است.

حسینی عنوان کرد: در این زمینه سود پیش بینی شده برای واحد‌های عمده و خرده فروشی حداکثر ۳۰ درصد قیمت تولید کننده و برای کالا‌های سرمایه‌ای حداکثر ۲۰ درصد است.

وی گفت: با این طرح قیمت درج شده بر روی کالا، قیمت واقعی بوده و مبنای محاسبه مالیات قرار می‌گیرد، در صورتی که در گذشته شماری از واحد‌های تولیدی فاکتور‌هایی را ارائه می‌دادند که متناسب با قیمت واقعی نبود و شناسایی و برخورد با تخلف دشوار بود از سویی مصرف کنند هم نمی‌دانست چگونه پیگیر حق قانونی خود باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر