جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس اداره اوقاف و امورخیریه گناوه گفت: انتشار ترک خوردگی حاد گنبد امام زاده سلیمان بن علی (ع) در این شهر که در گروههای مجازی انتشار یافته صحت ندارد.\n\nبه گزارش فکرشهر، حجت الاسلام سیدعبداله دانشی در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: بر اساس بازدیدهای بعمل آمده ترکی که ازسوی شبکه های اجتماعی ادعا شده وجود ندارد و گزارش آنان نشان می دهد که تحقیقی انجام نشده و کارشناسی شده نیست.
کد خبر: ۱۰۷۹۶
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۳

فکرشهر: رییس اداره اوقاف و امورخیریه گناوه گفت: انتشار ترک خوردگی حاد گنبد امام زاده سلیمان بن علی (ع) در این شهر که در گروههای مجازی انتشار یافته صحت ندارد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام سیدعبداله دانشی در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: بر اساس بازدیدهای بعمل آمده ترکی که ازسوی شبکه های اجتماعی ادعا شده وجود ندارد و گزارش آنان نشان می دهد که تحقیقی انجام نشده و کارشناسی شده نیست.

\n\n

وی گفت: گنبد بقعه امام زاده سلیمان بن علی (ع) هیچ ترک اساسی نخورده و آنچه که در فضاهای مجازی انتشار یافته مربوط به وضعیت طبیعی هر بنایی است و حتی در بناهای نوساز نیز مشاهده می شود.

\n\n

\n\n

رییس اداره اوقاف شهرستانهای گناوه ودیلم بیان کرد: افرادی که در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند، احساس مسوولیت بیشتری کنند و پای بند مسایل شرعی و قانونی باشند و از هرگونه مطالبی که تایید نشده بپرهیزند.

\n\n

در شبکه های اجتماعی گناوه مطالبی به همراه عکس انتشار یافته که قسمتی از گنبد مخروطی شکل امامزاده سلیمان بن علی (ع) ترک های جدی برداشته و با نفوذ آب به داخل آن ، خطر تخریب و فرسایش، این بنای ارزشمند تاریخی و اسلامی را تهدید می کند.

\n\n

دراین شبکه ها از مسوولان ذی ربط این شهر خواسته شده تا نسبت به این مکان معنوی که قطب مذهبی و گردشگری این شهر است توجه ویژه داشته و از فرسوده شدن آن جلوگیری کنند.

\n\n

بقعه امام زاده سلیمان بن علی (ع) از نوادگان حضرت امام سجاد(ع) در ضلع شمالی شهر گناوه قرار دارد.

\n\n

گنبد بلند فیروزه ای آن که سبک معماری خاصی دارد و به دوره صفوی باز می گردد، جلوه ی معنوی به این شهر داده است.

\n\n

بقعه سلیمان بن علی(ع) به دلیل کرامات بسیار دربین مردم این شهرستان از ابهتی خاص وجایگاه شایسته ای برخورداراست و سالانه زائران بسیاری از راه های دور ونزدیک به زیارت این امام زاده بزرگوار مشرف می شوند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر