يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۹۶۸
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

فکرشهر: معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تامین آب پایدار بوشهر با نگاه بر افزایش جمعیت شناور در عید نوروز باشد تا در تامین آب شرب شهروندان و مسافران اختلالی صورت نگیرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مسعود خشایی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با آیین معارفه سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: با تعطیلی سفرها در عید نوروز سال ۹۸ و ۹۹ بدون تردید امسال شمار قابل توجهی مسافر را روانه استان بوشهر خواهد کرد یکی از برنامه‎های محوری در این زمینه باید تامین آب پایدار است.

وی بیان کرد: خدمت‌ رسانی در صنعت آب و فاضلاب به منزله دو امدادی است که همه برای رسیدن به یک هدف تلاش دارند ولی در قسمتی از مسیر کار بر عهده فرد دیگری گذاشته می‌شود.

خشایی با قدردانی از عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل سابق شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اظهار کرد: وی در دوران خدمتش عملکرد خوبی از خود برجا گذاشت و در حوزه فنی نیز انتظارات را بخوبی برآورده کرد.

وی ادامه داد: با اقدام‌های بسیار موثر و خوبی که در دوران حمزه‌پور انجام شده خیلی از موارد قطعی جریان آب در گذشته برطرف شده و در موضوع آب شیرین کن‌ها پیشرفت خوبی حاصل شده که با برنامه‌ریزی انجام شده ظرفیت تامین آب استان از آب‌شیرین‌کن‌ها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

خشایی ادامه داد: با توجه به کارنامه بسیار درخشان حمزه پور باید از تجارت و توانمندی وی در سنگرهای دیگر استفاده شود.

وی عنوان کرد: در استان بوشهر نیز تصمیم بر این شد از بدنه توانمند شرکت آب و فاضلاب استان فردی توانمند برای مدیریت این مرکز انتخاب شود که جمع‎بندی‌‎ها منجر به انتخاب ابوالحسن عالی به عنوان سرپرست شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز گفت: عبدالحمید حمزه پور به عنوان مدیر سابق این مجموعه در دوران خدمتی خود در ایجاد تعامل و همدلی، زیرساخت‌ها، پایداری آب و توجه به نیروی انسانی خدمات شایانی داشتند که شهروندان بوشهری بدون تردید قدردان این خدمات هستند.

ابوالحسن عالی افزود: در تداوم فعالیت‌های انجام شده افزایش پایداری آب، توسعه زیرساخت‌ها، نوسازی تاسیسات و شبکه‌ها در راستای کاهش هدررفت، استفاده از ظرفیت منابع انسانی شرکت به طور ویژه مورد توجه قرار دارد.

وی ادامه داد: در بخش آب‌ شیرین‌کن‌ها اکنون ظرفیت تولید استان بوشهر حدود ۴۰ هزار مترمکعب است که براساس چشم‌انداز طراحی شده ظرف یکی دو سال آینده به ۱۵۰ هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر ضرورت وجود تعامل و وفاق برای پیشبرد اهداف مدنظر شرکت آبفا استان بوشهر افزود: کار جهادی و شبانه‌روزی اولویت راهبردی این شرکت  برای تحقق نهضت خدمت‌رسانی به هم‌استانی‌ها و تامین آب شرب پایدار است‌.

مدیرعامل سابق شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز گفت: در بدو دوران خدمت خود در این شرکت میزان برداشت آب از آب شیرین‌کن‌ها ۲۰ هزار مترمکعب بود که اکنون به حدود ۴۰ هزار مترمکعب افزایش یافته است.

عبدالحمید حمزه پور افزود:اکنون استان بوشهر احداث تاسیسات یکصدهزار مترمکعب آب شیرین کن در دست اجرا دارد که آب شیرین‌کن‌های ۳۵ و ۱۷ هزار متر مکعبی در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: براساس ارزش روز ارزش پروژه آب شیرین کن بزرگ استان بوشهر اکنون در حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: استان بوشهر در سال های قبل و بویژه سال ۹۷ از منظر منابع آبی،  شهرهای دارای تنش شرایط سختی داشت که اکنون به وضعیت مطلوبی رسیده است.

حمزه‌پور اظهار کرد: از مجموعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مسئولان استان و بویژه استاندار برای همراهی با مجموعه این شرکت قدردانی می شود.

وی عنوان کرد: جمع آوری تانکرهای آبرسان از جنوب بوشهر و  به روز کردن وضعیت پراخت حقوق کارکنان  و بازنشستگان شرکت آبفا استان از دیگر دستاوردهای چند سال اخیر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر