شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۶۵۴
شنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۴

فکرشهر: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه خون های اهدایی در ایران از سالم‌ترین خون های اهدایی در دنیا است، گفت: در سال ۲/۵ میلیون نفر به مراکز انتقال خون کشور مراجعه و حدود ۲ میلیون نفر موفق به اهدای خون می شوند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، بهرام عین اللهی روز شنبه در بازدید از اداره کل انتقال خون استان تهران افزود: با شیوع بیماری کرونا میزان اهدای خون در دنیا حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش داشته در صورتی که در کشورمان میزان اهدای خون تنها هشت درصد کم شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در ایام عید میزان اهدای خون در حدود ۲۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است،  اظهار داشت: وضعیت ذخایر خون در کشور خوب ارزیابی شده است.

وی با بیان اینکه اهدای خون برای سلامتی افراد موثر و مفید است، گفت:اهدای خون برای سلامتی فرد و همینطور کمک به نجات جان بیماران نیازمند به خون مفید است اما همه افراد شرایط اهدای خون را ندارند برخی از افراد به بیماری‌های مبتلا هستند که امکان آن را ندارد بنابراین همه افرادی که قابلیت و شرایط اهدای خون را دارند بهتر است برای اهدای خون اقدام کنند.

وزیر بهداشت در بازدید از اداره کل انتقال خون استان تهران ضمن گفت وگو با اهدا کنندگان خون به خصوص اهداکنندگان بار اول و اهداکنندگان مستمر از بخش‌های مختلف اداره کل انتقال خون استان تهران نظیر سالن اهداکنندگان، اتاق معاینات و آزمایشگاه فرآورده های خونی و پلاسما بازدید کرد همچنین در این بازدید مدیرعامل سازمان انتقال خون و مدیرکل انتقال خون استان تهران وزیر بهداشت را همراهی کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر