شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۸۵۹
سه‌شنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۸

فکرشهر: رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌ پزشکی بوشهر گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۹ فروردین ماه هشت هزار و ۹۳۸ تماس با اورژانس برقرار و دو هزار و ۲۹۳ ماموریت ترافیکی و غیر ترافیکی در استان انجام و به دوهزار و ۳۰۳ مصدوم خدمات رسانی شده است.

به گزارش فکرشهر، دکتر عبدالرحیم دادجو روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این شمار ماموریت ۵۷۴ ماموریت ترافیکی و یک هزار و ۷۱۹ ماموریت غیر ترافیکی بوده است.

وی اضافه کرد: تعداد ماموریت‌های انجام شده در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ماموریت‌های ترافیکی ۲۸ و غیر ترافیکی ۹۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.   

دادجو  گفت: همچنین از مجموع مصدومان نیز یک هزار و ۳۸۰ مصدوم به بیمارستان منتقل، ۶۲۷ نفر در محل درمان و ۲۲۴ نفر با دادن امضا و رضایت مرخص شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآورشد: در این مدت ۷۰ مورد فوت به اورژانس اعلام شده که ۱۹ مورد آنها مربوط به حوادث ترافیکی و ۵۱ مورد غیرترافیکی بوده است.

دادجو اضافه کرد: شمار مددجویانی که اورژانس در ۱۴ روز به آنها خدمات رسانی کرده است نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گفته دادجو هفت مورد امداد رسانی با بالگرد از جمله اقدامات شاخص اورژانس در تعطیلات نوروز امسال بود که از این تعداد عملیات سه مورد در یک روز اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: ۶۰ پایگاه امدادی شامل ۳۴ پایگاه شهری، ۱۹ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه اورژانس هوایی در استان مستقر شده و در حال خدمت ‌رسانی به همشهریان و مسافران نوروزی هستند.

دادجو افزود: بازرسان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر در شمال، جنوب و شرق استان هر روز از پایگاه‌های اورژانس بازدید به عمل می‌آورند و تمام گزارش‌ها به صورت آنلاین ارائه  و در گروه مدیران روزانه برای رفع کاستی‌ها به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر