يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۳۴۶
سه‌شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۹

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: کمیته‌های شهرستانی رفع فقر مطلق در استان بوشهر تشکیل شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد تقی ایرانی عصر سه شنبه در نشست کارگروه رفع فقر مطلق اظهار داشت: پیرو دغدغه رئیس جمهور در خصوص فقرزدایی در جامعه اسلامی در استان بوشهر اولین جلسه هماهنگی صورت گرفته و بررسی‌های ما نشان می‌دهد برخی افراد جامعه هیچ‌گونه خدماتی دریافت نمی‌کنند و حتی فاقد حداقل امکانات معیشتی و زندگی هستند.

وی اضافه کرد: البته آمار و ارقامی از این افراد در دسترس نیست و این برای نخستین‌بار است که قرار است، این افراد شناسایی و ساماندهی شوند.

ایرانی بیان کرد: یک جاهایی خلاهایی وجود دارد که افرادی زیرپوشش کمیته امداد و یا زیرپوشش بهزیستی قرار ندارند اما توانایی اداره‌کردن زندگی خود را هم ندارند و یا حتی فاقد کد شناسایی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: برخی از آنان از خانه و کاشانه خود دور مانده و جای ثابتی ندارند و به صورت خیابان‌گرد و کارتن‌خواب به سر می‌برند که البته بیشتر در کلان‌شهرها دیده می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت خوبی در استان در این زمینه وجود دارد که در کنار کمیته امداد و نهاد بهزیستی برای شناسایی افراد واجد شرایط از گروه‌های جهادی، بسیج، مساجد، خیریه‌ها، سمن‌ها و دیگر سازمان‌های دولتی باید بهره برد تا هیچ‌کسی از این طرح جا نماند.

ایرانی با تاکید بر تشکیل کمیته‌های شهرستانی افزود: در شهرستان‌ها جلسات هفتگی برگزار و گزارش آن در اختیار کارگروه قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر