دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استانداربوشهر گفت: ساخت سد خائیز به عنوان مطالبه دیرینه مردم تنگستان یکی از مصوبات سفر دیماه پارسال کاروان تدبیر و امید به این استان است که عملیات اجرایی آن امسال آغاز خواهد شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری روز جمعه در جمع مردم شهرستان تنگستان افزود: باتوجه به تداوم خشکسالی تامین منابع آبی پایدار خواسته جدی کشاورزان از مسوولان است که دولت یازدهم به این مطالبه به حق پاسخ مثبت داد و تا 30 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.\n\nوی یادآورشد: همگامی و همدلی بین مسوولان کمک می کند که خدمات رسانی با کیفیت مطلوب تری انجام شود.
کد خبر: ۱۱۰۴۴
جمعه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

فکرشهر: استانداربوشهر گفت: ساخت سد خائیز به عنوان مطالبه دیرینه مردم تنگستان یکی از مصوبات سفر دیماه پارسال کاروان تدبیر و امید به این استان است که عملیات اجرایی آن امسال آغاز خواهد شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری روز جمعه در جمع مردم شهرستان تنگستان افزود: باتوجه به تداوم خشکسالی تامین منابع آبی پایدار خواسته جدی کشاورزان از مسوولان است که دولت یازدهم به این مطالبه به حق پاسخ مثبت داد و تا 30 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

\n\n

وی یادآورشد: همگامی و همدلی بین مسوولان کمک می کند که خدمات رسانی با کیفیت مطلوب تری انجام شود.

\n\n

استاندار بوشهر اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در راستای سرعت بخشی به انجام امور و افزایش رضایت مندی مردم شعار سال را به نام 'دولت و ملت همدلی و همزبانی' نام گذاری کرد.

\n\n

وی گفت: هم اینک طرح های مهمی در حوزه اعتبارات نفت و ملی شامل بزرگراه اهرم به برازجان و بوشهر به دیر که بخش عمده ای از این پروژه در تنگستان قرار دارد در حال اجراست که در دو سال آینده افتتاح می شود.

\n\n

سالاری، با اشاره به این که عملیات اجرایی بزرگراه اهرم به برازجان در نیمه نخست امسال آغاز می شود افزود: بزرگراه بوشهر به دیر نیز تا سال 1395 تکمیل خواهد شد.

\n\n

استاندار بوشهر اظهارداشت: پارسال 700 میلیارد ریال اعتبار عمرانی به شهرستان تنگستان اختصاص یافت که از اقزایش چهار برابری نسبت به سال 92 برخوردار است.

\n\n

وی گفت: پیش بینی می شود وصول اعتبار درسال جاری نیز افزایش یابد که این امر بهبود روند خدمت رسانی به مردم را در پی دارد.

\n\n

فرماندار تنگستان نیز گفت: با ساخت سد روی رودخانه خائیز علاوه بر تامین آب آشامیدنی منطقه خائیز و روستاهای همجوار بیش از ۱۵۰ هزار اصله نخل این منطقه را آبیاری می کند.

\n\n

غلامرضا ترک زاده با بیان این که شهرستان تنگستان قطب دوم کشاورزی و خرمای استان بوشهر است اظهارکرد: هدف از مطالعه و اجرای سد روی رودخانه خائیز مهار سیلاب های فصلی و ذخیره سازی آب های جاری منطقه خاییز و باهوش اهرم برای تامین آب اراضی کشاورزی، باغ ها و نخیلات منطقه خائیز و اهرم است.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، وی اضافه کرد: بر اثر به خشکسالی ها متوالی در منطقه، چشمه های دائمی خاییز یکی پس از دیگری خشک شده و باغ ها و مراتع سرسبز آن در آستانه خشک شدن قرار دارد که ساخت این سد در تامین آب آشامیدنی وکشاورزی منطقه تنگستان و شکوفایی و رونق آن موثر است.

\n\n

فرماندار تنگستان ادامه داد: با توجه به افت سطح آب در منطقه، سد خائیز سبب ارتقای کمی و کیفی آب زیر زمینی شده و بخشی از نگرانی های مردمی را در حال و آینده از بین می برد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر