چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل بنیادمسکن استان بوشهر در نشست خبری:
فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: بنیادمسکن در بحران ها و مشکلاتی که در مناطق پیش می‌آید حضور پیدا می‌کند که از جمله آنها می‌توان به حوادثی مانند زلزله اشاره کرد...
کد خبر: ۱۱۰۶۶۶
يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: بنیادمسکن در بحران ها و مشکلاتی که در مناطق پیش می‌آید حضور پیدا می‌کند که از جمله آنها می‌توان به حوادثی مانند زلزله اشاره کرد.

به گزارش فکرشهر، علیرضا مقدم در نشست خبری بیان کرد: از شاخص‌های مهم بنیادمسکن حسابی در بانک ملی به شماره حساب ۱۰۰ است که به فرمان امام خمینی (ره) ایجاد شد برای کمک خیرین که در استان بوشهر و در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۱۸ میلیون تومان از طرف خیرین به این حساب واریز شده است و معادل همین مبلغ را بنیادمسکن تزریق کرده و مجموع آن را برای ایجاد مسکن در اختیار افراد در مناطق محروم استان قرار داده است.

وی با بیان اینکه کمک های غیرنقدی که غالبا مصالح ساختمانی است در سال گذشته به میزان۳۶۰ میلیون تومان بوده است، افزود: زمین هایی نیز حبه شده اند که به واحد‌های مسکونی تبدیل شده و پیش از پایان سال توسط استاندار افتتاح و در اختیار مردم قرار گرفت.

مقدم ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ کارهای خوبی در بنیادمسکن استان انجام شد و توانستیم ساخت تعداد ۱۵۷۷ واحد مسکونی را در شهرهای زیر صدهزار نفر شروع کنیم و تعداد ۹۶۲ واحد در سال ۱۴۰۱ در حال کارهای اولیه آن هستیم که در مجموع بیش از دو هزار و پانصد خانواده وضعیت مسکن آنها مشخص شده است.

وی اضافه کرد: از دیگر کارهای بنیادمسکن، احداث مسکن  توسط اداره ما با همراهی انجمن خیرین مسکن ساز برای افرادی که دارای دو معلول و شرایط خاص دیگری هستند، است که امیدواریم با کمک مردم و تشویق  به این امر به خانه دار شدن خانواده ها کمک شود.

مدیرکل بنیادمسکن استان بوشهر بیان داشت: بازسازی و بهسازی خانه های روستایی از دیگر کارهای بنیادمسکن است که تاکنون بیش از ۲۵ هزار واحد در استان بوشهر بازسازی شده است.

علیرضا مقدم با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۴ تاکنون ۳۷۹۶۰ واحد از منازل روستایی استان بوشهر مقاوم سازی شده و از تسهیلات استفاده کرده است، گفت: میانگین کشور در مقاومت منازل روستایی نزدیک به ۵۰ درصد است ولی استان بوشهر با کمک بانک ها و مردم ۵۸ درصد واحد‌های روستایی آن مقاوم سازی شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۳۱۲۱۵ واحد در روستاهای استان بوشهر کماکان غیرمقاوم هستند، افزود: شهرستان جم با ۷۷ درصد مقاوم سازی بالاترین و شهرستان بوشهر با ۴۲ درصد کمترین درصد برخورداری را دارند و دشتستان نیز ۵۴ درصد از منازل روستایی آن مقاوم سازی شده اند.

مقدم خاطرنشان کرد: برنامه داریم در دولت سیزدهم میزان مقاوم سازی مسکن روستایی را به ۸۰ درصد برسانیم و امیدواریم با کمک و همراهی مردم و حمایت جناب استاندار به این میزان برسیم.

مدیرکل بنیادمسکن استان بوشهر گفت: امسال به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکن روستایی وام با بهره پنج درصد در نظر گرفته شده است و دو سال از زمان عقد قرارداد تنفس دارد و هجده سال نیز زمان بازپرداخت آن است.

علیرضا مقدم بیان کرد: علاوه بر روستاها در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز وام های مذکور قابلیت پرداخت دارد و مردم می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در استان بوشهر در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ سیل و زلزله داشتیم که کارهای آن نیز برای خسارت دیدگان صورت گرفته که شامل احداث مسکن، تعمیر مسکن و وام بلاعوض است.

وی با اشاره به اینکه حوزه عمران بنیادمسکن از جمله حوزه های کاری ما است، افزود: در استان بوشهر ۸۱۶ روستا داریم که ۳۹۸ روستا بالای ۲۰ خانوار داریم که طرح هادی آنها انجام شده است.

مقدم بیان کرد: در اجرای طرح هادی باید یک فاز از هر روستا حداقل کارهای آن انجام شود که ۸۹ درصد روستاهای استان معابر آن حداقل در یک فاز انجام شده است.

مدیرکل بنیادمسکن استان بوشهر گفت: دولت چند سالی است که قیر رایگان در اختیار روستاها قرار می‌دهد که در سال گذشته ۹۴۰ میلیارد تومان قیر به روستاهای استان داده شده است.

علیرضا مقدم از پرداخت اعتبارات مناطق نفت خیز در سال سوم آن خبر داد و گفت: در دو سال گذشته ۳۸۹ میلیارد ریال اعتبار داده شده و در سال ۱۴۰۰ با همراهی همه مسوولین ۶۲۸ میلیارد ریال اعتبار گرفته ایم که تقریبا دوبرابر شده است.

وی افزود: با رایزنی هایی که در بنیادمسکن انجام دادیم در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۷۸ میلیارد ریال اعتبار ملی گرفته ایم که در همین سال بیشتر از تمام شش سال گذشته بوده است.

مقدم با تاکید بر اینکه ۹۵ درصد منازل روستایی سنددار شده اند، گفت: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر که در حوزه اختیارات بنیادمسکن است تنها ۱۴ درصد از واحد‌های مسکونی سنددار شده اند و امسال برنامه داریم که این مقدار را افزایش دهیم و جا دارد از بانک های عامل، ثبت اسناد، منابع طبیعی و راه و شهرسازی قدردانی کنم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر