يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۲۷۱
دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۶

فکرشهر: مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه دیر نیازمند احداث اسکله ایمن و استاندارد است، گفت: توجیه ندارد که برخی از قایق‌ها بدون مجوز و بدون بیمه باشند.

به گزارش فکرشهر از مهر، کورش دهقان صبح دوشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دیر با بیان اینکه بیشترین تلاش ما پیشگیری از سوانح است، اظهار داشت: نگاه بحران محور و سانحه محور گذشته باعث وارد آمدن بیشترین خسارت‌ها می‌شد که دیگر این نگاه منسوخ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر افزود: رویکرد مقام معظم رهبری و قانون پیش بینی و پیشگیری از مخاطرات است و رویکرد ما نیز در استان بوشهر اقدامات پیشگیرانه و آمادگی است.

وی با اشاره به حادثه خسارت به شناورهای صیادان دیر در پی مد شدید دریا، ادامه داد: متأسفانه از حادثه سال ۹۵ تا امروز که شش سال می‌گذرد هیچ اقدامی انجام نگرفته است.

دهقان تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های مردمی به‌ویژه گروه‌های جهادی در تمام مراحل مدیریت بحران استفاده و در حوزه‌هایی که نیاز است کلاس‌های تخصصی برای این گروه‌ها برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی در کنار جمعیت هلال احمر پتانسیل خوبی هستند، خاطرنشان کرد: تمام گروه‌های جهادی در سطح استان ساماندهی و با آموزش‌های تخصصی از ظرفیت آنها استفاده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به لزوم آموزش همگانی جامعه، گفت: فضای مجازی بستر مناسب و ظرفیتی بالا است که در بحث پیشگیری و پیش بینی حوادث می‌توان از آن استفاده کرد.

وی تاکید کرد: برای عبور از مدیریت بحران محور و رسیدن به مدیریت پیشگیرانه و پیش بینانه باید بتوانیم جوامع هدف را آموزش دهیم.

دهقان بیان کرد: همه اسکله‌ها و شناورها باید مجهز به امکانات روز اطفا حریق باشند و کمیته‌های ارزیاب مخاطرات را کشف و پیش بینی و بعد از آن پیشگیری کنند.

وی با تاکید بر الزام بیمه کردن همه شناورها، افزود: برگزاری مانورهای آمادگی و هماهنگی دستگاه‌ها و آموزش صیادان به موارد مبتلا به ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر بیان کرد: اگر نیاز شد ظرفیت‌های استانی و پیگیری در سطح ملی برای حل این دغدغه صیادان و احداث اسکله ایمن و استاندارد را به کار خواهیم گرفت.

وی خواستار همکاری صیادان با مسئولین شد و ابراز کرد: توجیه ندارد که برخی از قایق‌ها بدون مجوز و بدون بیمه باشند و صیادان هم باید اقتضائات و محدودیت‌های ادارات متولی را تا حدودی بپذیرند و همراهی کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر